Bir yeşil çorbayım ben; bezelyeden yapılma...

Bilinir mi bilmem ama sağlıklı besleniyorum. Hem de en sağlıklısından.

Bu sabah dolapları karıştırıken, ne pişirsem acaba diyerekten, karşıma yazdan kalma, bir avuçtan biraz daha fazla miktarda bezelye çıktı. Bu sabah kahvaltım bezelye çorbası oldu. Kahvaltı için biraz fazla bence, şık bir tat olduğunu düşünüyorum. Çorbayı daha rafine bir halde sunaraktan daha da şıklaştırmak mümkün.

Çorbayı şöyle yaptım: 1 ufak boy soğanı piyazlıktan biraz daha kalın doğradım. Bir kaç diş sarımsakla birlikte zeytinyağında soteledikten sonra bezelyelerimi ve ardından suyunu ekledim. Su oranını sizin çorbayı ne yoğunlukta sevdiğiniz belirleyecek. Çok koymayın ki gerekirse kıvamı açmak, suyu çektirmekten daha kolay.  Çorbayı ateşten almadan önce bir iki tutam kurutulmuş tarhun otu ekledim. Tarhun yemeklere çok hoş bir aroma ve tatlılık veriyor. Tuzunu da ekledim ve çorbayı çok da özenmeden blenderdan geçirdim. En sonra biraz tereyağı ekleyip, bir taşım kaynattım ve yanında dolapta son kalan parmesan parçasıyla hüplettim.

Dediğim gibi ben evde pişirdiğim çorbaları posalarıyla içmeyi seviyorum. Hem daha sağlıklı ve hem de daha doyurucu. Ağzıma gelen pütürlerden de zevk alıyorum. Çorbayı mercimek çorbası gibi süzerek ya da blenderdan daha özenli bir şekilde geçirerek daha az pütürlü hale getirmek mümkün.

Bu çorbayı daha az  su ile püre kıvamına da getirebilirsiniz. Sarımsak miktarını arttırıp, içine biraz acı ekleyip dip sos olarak servis etmek mümkün.


Yorumlar

Popüler Yayınlar