Biberli Domatesli Bonfile Parçaları

Biliyorum, biliyorum o kadar da muhteşem değil. Aslında eldeki malzemelerle daha eğlenceli ve daha kolay yemek pişirmek mümkün. Bütün mesele bu, pratik olmak. Yemek yapmak zor değil. İstekli olduktan sonra herşey yapılabilir. Benim blogumda binbir çeşit yemek tarifi bulunmuyor, aslında paylaşmak istemiyor değilim ama binlerce yemek blogu ve kitabı zaten bu görevi üstlenmiş. Benim belki de paylaşmak istediğim şey, vizyon. Yaptığımız yemeği damak tadımız ve annelerimizin yemekleri şekillendirmeye başlıyor. Farklı ellerin yemekleriyle, başı sonu belli olmayan bir şölenin parçası oluyoruz. Ben yemek yapmayı ve yemeyi çok seviyorum. Bazen yemekle ilgili katı kurallarım olduğunu ve bunların dışına asla çıkmadığımı farkediyorum. Kimi zamansa, bazı yemeklerde içimden geldiği gibi sınırların dışına çıkmak istiyorum. Çok radikal farklılıklar olmasa da bir tutam yaratıcılık ki aslında "vizyon", her seferinde aynı malzemeden farklı yemek çıkarmayı sağlayabiliyor. İşin özünde yemek aynı oluyor ama farklı bir baharat, farklı pişirme şekli, farklı doğranmış malzemeyle sofraya hergün aynı yemeği koymak zorunda kalmıyorum.

Fotoğraftaki yemek bonfile, bahçe biberi, soğan, domatesten oluşuyor. Biberleri doğramak yerine bütün koymanın eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Farketmişsinizdir ki daha da kolay. Kendi yetiştirdiğim domatesleri yemeği ocaktan almadan hemen önce ekledim, genelde domatesleri sona doğru eklemeyi tercih ediyorum; rengi, tadı, kıvamı çok kaybolmasın diye. Bu yemeğe küp domates koymazdım zaten, koysaydım da öldürmezdim.

Bu yemeğin tamamlayıcısı olarak bol sarımsaklı ve tarhunlu, nohut-kabak püresi yapıyorduk. Yine eldeki malzemeden. Kendilerini çorbaya çevirmeye karar verdik. Keşke vermeseydik. Lezzetli oldu ama püre olsun istemiştim. Merak etmeyin yakın zamanda nohut-kabak püremi yapacağım.

Bu arada Şef Efsun, etleri doğradı. Kendilerini kızmış çelik tencerede kavurduk. Suyunu saldı, çekti filan. Soğanını ekledik az sonra biberleri ekledik. Tuzunu da ekledik elbette. Biraz zeytinyağı gezdirdik. Soğanlar ölünce yemek de pişmiş oldu. Eti kavurduk ya, pişmişti zaten. En son domates ekledik ve ocaktan aldık.


Yorumlar

  1. Emre Gümüşoğlu3 Ekim 2012 17:55

    Icine biraz rendelenmis zencefil de konabilir. Etle birlikte pisirince cok guzel bir tat cikiyor ortaya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz zencefilden pek haz etmiyoruz. Sen hiç bozulmuşunu kokladın mı? Öyk! Not delicious!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar