Çiya Sofrası

Geçen Pazar Kadıköy'e gittik. Daha önce babamdan da duyduğum, iyi yemek yemeyi sevenlerin ve diğer herkesin bildiği Çiya Sofrası'na gitmeyi çok istiyordum; gittim sonunda. Aynı sokakta 3 tane Çiya var. Hepsi aynı ama biz Çiya Sofrası'na gittik...

Yemekleri ve tatlıları girişte görüp, seçebiliyorsunuz ayrıca bilmediğiniz tatlar hakkında bilgi de alabiliyorsunuz. Genel olarak suratsız bir ekiple karşılaştığımı söyleyebilirim ama asla kaba değillerdi. Belki de o an onları mutsuz eden bir durum vardı...

Et pek yemem. Özellikle kuzu eti, koyun eti ve keçi ürünlerini tercih etmem. Anadolu ve Doğu mutfağının sadece et yemeklerinden oluşmadığını ve birbirinden lezzetli, bilmediğim bir sürü bitki olduğunu belirtmek isterim...

İlk tercihim Nevruz Çorbası oldu. Buğday ve Anadolu'da yetişen çeşitli otlardan yapılmış leziz bir çorba. Güzel çorbalar içtikçe, çorba yapmasını öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Çorba severim ancak pek fazla çorba pişirmem.

Ardından Falafel yedim. Çiya'ya gitme sebebim falafeldi aslında. Lübnan mutfağına ait bir yemek. Ucuz ve vejeteryan...Çok fazla falafel yemedim, ama yurtdışında falafelcide yediğim daha iyiydi ya da ilk yediğim tadı beğenmiş olabilirim. Yorum yapacak kadar falafeli bildiğimi sanmıyorum. Sarımsaklı yoğurtla güzeldi...

Ardından kabak tatlısı yedim. Salatalık kıvamında çıtır çıtırdı. Tahin ve cevizler servis ediliyor. Kabağın kıvamı farklıydı ve yemesi keyifliydi. Sanırım o kıvam için kabaklar kireçte bekletiliyor???

Ayrıca Yemek ve Kültür adıyla bir dergi de çıkarıyorlar...

Çiya Sofrası'nı arada bir ziyaret etmenizi tavsiye ederim...

Tarihçesini ve orada yiyebileceğiniz yemekleri web sitesnden öğrenebilirsiniz: http://www.ciya.com.tr/?

Visit Çiya Sofrası to taste Turkish-Anatolian cuisine. It is on the Asian side of Istanbul at Kadikoy.

Çiya Sofrası
Caferağa Mah. Güneşlibahçe Sk. No:43 Kadıköy - İstanbul
T: 0216 330 3190

Yorumlar

Popüler Yayınlar