Bugün: Bugüne kadar yediğim en lezzetli ekler...

Baharın rehaveti, iş ve sosyal hayat mutfaktan uzak tutuyor. Mutfaktan uzak kalmamın en büyük sebebi de daha az yemek ve tombişliğimden kurtulmak. İçimden ekler yapmak geliyor, turta yapmak geliyor ama yemeden duramıyorum.

Bugün Kitchenette'de yediğim karamelli ekler (Éclair) kendi yaptığım eklerden daha da güzeldi. İsteğim şu (choux) hamurunun tadını daha fazla almaktı ki kendi choux hamurumla karşılaştırabileyim. Karamel dolgusu kesinlikle harikaydı. Kendim yapana kadar hiç bir ekleri beğenmedim. O yüzden uzun bir süre ekler yemedim. Kendim yaptıktan sonra iyi olduğu iddia edilen pastanelerinkileri tattım ama üzgünüm beğenmedim. Amacım hamurunun doğru tadını yakalamaktı. Kitchenette'de bunu yakaladım. Bir sonraki ekler denemem için evime kalabalık bir grubun gelmesi gerekiyor ki bana kalmasın... Ekler yemeyip neden yaptım? Evet, bugüne kadar ekler sevmeyen biriydim -çocukken sevdiğimi hatırlıyorum- ancak ekler seven bir sevgilim var. Onun için ekler yapmalıyım dedim. Sevgilim, kremama bayıldı. Formülü vermedim, yaparım sana dedim ama kendisinin müdahalesi yüzünden başarısız kremamla rezil oldum. Sanıyorum ki hazır zannediyor. Ama değil, hazıra genelde karşıyım. Hazır malzeme kullanıp hava atmak olmaz sanırım.

İleride babamla güveçte karides yapacağız. Babam karidesleri ayıkladı ama şu an dondurucuda. Eğer bensiz yaparsa geçmiş olsun...Bu arada babam müthiş bir aşçıdır. Zeytinyağlıları, et ve balık yemekleri, ızgaraları ve mezeleri harikadır. Kendisinden öğreniyorum. Tatlı danışmanım ise annem. (Güveçte karidesi yaptım. Sanırım ondan zehirlendim. Gecesinde hastalandım ve bir hafta kendime gelemedim. Bu yüzden artık mantar ve karides yiyemiyorum. Hatta bir süre yemek yemek yiyemedim...)

Yorumlar

Popüler Yayınlar