Recipe / Reçete 10: Çorba çorba çorba / Mısırlı Havuç

Bayılıyorum çorbaya... Hele ki sebzelerle oynamanın keyfi bir başka :)
Bu akşam ben evde yokken, babacığımla anneciğim yokluğumu çekmesin diye güzel bir havuç çorbası yapıyorum.

4 adet havucu aldım, kocaman kocaman dilimledim ve haşlanması için suya attım. Derin dondurucuda bulunan kereviz saplarından da biraz attım...
O arada bir küçük soğanı doğradım, bir miktar haşlanmış tane mısırı hazırladım (tamam tamam, konserve mısır, evde vardı ne yapayım...)...
Soğanlarımı, havuçlarımı zeytinyağında karabiber, tuz, muskat ile kavurdum.
Mısırlarımı püre haline getirmeden kullanmak istediğim için, havuçlarımı bir kenara ayırıp aynı tencerede mısırlarımı da biraz çevirdim.
Havuçlarımı haşladığım suyu da kullanarak, kavurduğum havuç ve soğanı blenderda bıztladıktan hemen sonra tereyağında kavurduğum unuma bir miktar süt ekledim... Bunları da bıztlatıp, mısırlarımı ekledikten sonra çorbamı bir taşım kaynattım.
Fena değil...

Yorumlar

Popüler Yayınlar