"Osmanlı Mutfağında Sakız " araştırması...

Yine bir araştırmaya başladım; kendi çapımda, elimde olan kaynaklardan ya da kolayca ulaşabileceklerimden yararlanıyorum. Referanslarım kötü değil ancak yetersiz.
Yakın bir zaman sonra burada paylaşmayı planladığım konu "sakız". Ancak, sakızın öyküsü veya coğrafyası ya da tatlılara nasıl yakıştığı değil.
Geçtiğimiz günlerde, İstanbul'da bir restoranda yediğimiz yemeğin içinde sakız tadı olduğunu farkettik, bunun üzerine araştırmaya başladım ve gördüm ki Osmanlı mutfağında pek çok yemekte sakız kullanılıyormuş. Sakızın kullanıldığı bir kaç reçete de buldum. Ama dediğim gibi, ulaştığım kaynaklarda istediğim kadar nitelikli veriye ulaşamadım. Önerisi olan? Nereye bakmalı ya da bu konuyla ilgili fikri olan, paylaşmak isteyen var mıdır acaba? Yoksa, ne yapalım...
:)

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Yazınızı okudum.Tebrikler.
    Sizin gibi merak edip, yiyecek işinde araştırma yapan çok az insan gördüm. Bu sektörde uzun süredir çalışıyorum.
    Sakızın İzmir ve sakız adasından gelenleri en kıymetlisi olmasına rağmen Anadolu insanı da çam sakızı veya odun kebabında kullandığı dış budak ağaçının köklerinden bitkisel bu detaylı tadı kendisini tatmin edecek yapıda kullandı. Sakızı daha çok osmanlının ilk zamanlarında daha yaygın olarak kullandığını biliyorum. 1460 yıllarında yazılmış yemek kitabında çok sık rastladım. Tadının buruk oluşu, türklerin tatlıyı yemekte sevmemesinden dolayı yer edindi. Fakat eskiden daha fazla tatlı ürünleri tüketimi vardı.
    Daha detaylı bir araştırma konusu olduğu bir gerçek. Daha nice araştırmalar dileklerimle,
    morkuzine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Yorumunuz ve bilgi için teşekkür ederim. Ben de yiyecek sektöründe yer edinmeye çalışıyorum. Bir süre danışmanlık işi yapan bir şirkette deneyim edinerek, işin mutfağına bir adım daha yaklaştığıma inanıyorum. Ama, o kadar derin bir konu ki yemek, bize sıradan gelen ufacık bir tadın uzun bir geçmişi, önemli bir anlamı oluyor.

    Çam sakızını hiç düşünmemiştim. Dış budak ağacıyla ilgili olarak hiç bir fikrim bile yoktu... Her gün yeni bir bilgi... Hiç bir araştırmanın sonu yok. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar