Chelou Ta Dig (Tahdig) / Çıtır Pilav

Çıtır değil de kıtır mı desem acaba...
Bir İran yemeği olan bu pilava "çilav"deniliyor; pilav=çilav. Basmati pirincinden yapılıyor. Zaten İran'ın pilavları basmatiden pişiyormuş.
İran'da ve diğer Ortadoğu ülkelerinde pek çok farklı pilav pişirme teknikleri var. İçinde binbir çeşit baharatlar, etler, karidesler, tavuklar, bakliyatlar, kuru meyveler... İlerleyen zamanlarda Ortadoğu'nun farklı ülkelerinden farklı reçeteleri deneyeceğim.
Çıtır ya da kıtır pilavımız ya da çilavımızı pişirmek aslında çok kolay. Ben arada yanlış reçeteye bakarak, ufak bir heyecan yaşasam da her şey yoluna girdi.

1 bardak basmati pirincini iyicene yıkadım. 4 bardak suyu bir tencerede kaynattım. İçine pirincimi ve bir-iki tutam tuzumu ekledim. Tekrar kaynayana kadar yavaş yavaş karıştırdım. Sonra maksimum 5 dakika boyunca kendi başına kaynamasına izin verdim. Ardından hemen bir süzgeçle süzdüm. 2 yemek kaşığı tereyağını kısık ateşte erittim, üste çıkan beyaz süt proteinlerini ayırdım (clarified butter_sade yağ; reçetede olduğu için kullandım, büyük ihtimalle tereyağın yanmasını engellemek için gerekiyor.)  Bu yağı 1-2 yemek kaşığı suyla ısıttım, hafif cızıdayana kadar... Yağı pilavla karıştırdıktan sonra,  1 yumurta sarısı1 kaşık yoğurt ile çırpıp ve pilavımızın yarısından biraz azıyla karıştırdım. Bu karışımı tencerenin dibine ekledikten sonra kalan pilavı üzerine koyup yaklaşık 10 dakika orta ateşte, dibi altın rengini alana kadar pişirdim. Rengi değiştikten sonra altını kısıp, 25 dakika kadar kısık ateşte pişirdim

Bir kenarda dinlendirdikten sonra kıtır tarafı, kıtır olmayan pilavlarla karıştırıp servise hazır hale getirdim. Etle, balıkla, tavukla, sebzeyle tüketebilirsiniz...

Kaynak: Middle East Cookbook Tess Mallos 

Yorumlar

  1. Aksray'daki İran lokantasına gittin mi? Ben geçen gün orada çok güzel bir baklalı pilav ve üzümlü, güllü cacık yedim...

    YanıtlaSil
  2. Bugün oradaydım. Ben de aynı pilavdan yedim, projemde hem onu hem de yukarıdakini kullanmayı planlıyorum. Güllü cacık, iletişim kopukluğundan gelmedi ama marketten pek çok şey aldım, gül de... Çok heyecanlı!

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeldi pilav değil mi? Market de çok basit ama ne çok şey var! Tütsülü pirinç aldın mı? (Evet, web sitesinden sadece programın yayın saatinde canlı olarak izlenebiliyor, ama muhtemelen yarın facebook sayfasına yüklenmiş olur!)

    YanıtlaSil
  4. İnanılmazdı! Yarın şeflerime ve arkadaşlarıma pişireceğim, baklalı pilavdan...yanında da güllü ayran yapacağım... tütsülü pirinç değil ama bana basmatimsi bir pirinç önerdiler... sarımsak turşusu ile onu aldım!
    programı da heyecanla bekliyorum!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar