Cinnamon Tarçın Dar-ı Cin Dalchini Dar-Chin Qerfe Kinna’momon Kanella Canelo Cannelle Kaneel Zimt Kurundu Kayı Mani






Tarçın kokusuyla soğuk bir kış gününe gidiveriyorum. Hava da pek soğuk zaten... Ama ben çıtır çıtır yanan sobanın olduğu bir odada, battaniyeye sarılmış gibiyim adeta. Dışarıda şehrin uğultusuna dair hiç bir şey yok. Sadece ağaçların yapraklarını savuran rüzgarın sesi... 

Tarçın beni eskiye götürüyor şimdi; hiç aklımda kalmamış bir an'ın hislerine... Yitirdiklerimizin yanımızda olduğu günlere...  O an üzerine tarın serpilmiş, sıcak bir sahlep gelir ve neşeye neşe katar...
Basit bir tarçın geçmişe, güzele, doğala götürüyor insanı. Yaşlı, güçlü ve mucizevi; her şey gibi.

Gerçekten de çok yaşlı bir baharat. M.Ö. 2000’li yıllarda Çin, Sri Lanka, Hindistan bölgelerinde kullanıldığı biliniyor. M.Ö. 6. Yüzyılda ise ihraç edilmeye başlanıyor.  Tarih boyunca büyük değer görmüş. Tevrat da adı geçer, Mısır’da mumyalama işlemlerinde kullanılır, ilaç olarak kullanılır, parfüm olarak kullanılır, yiyecek ve içecekleri lezzetlendirmek için kullanılır...

Tarçın, en bilinen afrodizyaklardan biridir. Bunu yanı sıra, kan şekerini dengeleyici özelliğiyle şeker hastalarının tüketimi için uygundur. Sakinlik verir, hazmı kolaylaştırır, antiseptik özelliği oldukça güçlüdür.

Piyasada toz ve çubuk halinde satılır. Ben evimde ikisini de bulunduruyorum. Sütlü tatlılarda içine bir çubuk tarçını, sonradan çıkarmak üzere atıyorum. Gerekirse  çubuğu rendelemek de mümkün ancak benim sevmediğim bir işlem olduğu için tatlıların üzerine, kahveye eklemek için toz tarçını  hazır bulunduruyorum. Tarçını zeytinyağlı yaprak sarmada da kullanıyorum. Elma&tarçın en popüler kombinasyonlardan biri olsa gerek... Özellikle reçellerde kullanıyorum. Şeftali ve erik reçellerine mutlaka ekliyorum. Havuç&tarçın da ayrı bir güzel kombinasyon.  Ayrıca yahnilere eklenebilir, baharatlarla kombinlenebilir. Aklınıza ne gelirse...

Şifa getirsin!

Yorumlar

Popüler Yayınlar