Güllü Elma Reçeli / Apple Jam with Rose

Elma reçeli yapmak vardı zaten aklımda... Bir ara elma bolluğu vardı, o ara deneyeyim demiştim ama fırsat olmadı. Bugün elimde azıcık elma varken yapasım geldi.

Şöyle ki, reçel yapmanın formülünü bilmiyorum. Yani bugüne kadar hep göz kararı yaptım. Bugün yine göz kararı yaptım ama her şeyi tarttım. Bol taneli oldu, suyu bir miktar az oldu. Ama bu olmadı demek değil.

Standart reçellerde akşamdan şekere yatırırız, elma için aynı şeyi yapmadım hatta kaynamakta olan şerbete ekledim. 

120 gram şekeri, 360 gram suyu kaynattım. Kabukları soyulmuş, küp küp doğranmış 300 gram elmayı kaynamakta olan şerbete ekledi, bir çubuk tarçınla beraber kaynatmaya devam ettim. Ha, altını kıstım. Bu arada vanilyam da vardı biraz vanilya ekledim. Elmalar yumuşamaya başlayınca kuru gül yapraklarından neredeyse bir  avuç ekledim. Sanırım yaklaşık 45 dakika kaynadı. Ocaktan almada evvel 1 yemek kaşığı kadar limon suyu ekledim. Badem koyacaktım ama badem kalmamış. İşte bu kadar. 
2 küçük kavanoza sıcak sıcak doldurdum, ters çevirip soğumasını bekliyorum. 



This is my first apple jam. Actually, i have never taste apple jam before. Anyway, normally i make jam without any recipe. But this time i weigh the ingredients. Here is the recipe:
120 g sugar
360 g water

Boil them.

300 g peeled and cubed apple

Add apples to the boiling juice. Add a cinnamon stick and some vanilla.  Cook for 45 minutes on the low heat. 

Add handful of dried rose when apples gets soften. Before taking off the heat add 1 tablespoon lemon juice.

I wanted to add some almonds but unfortunately i didn't have...

Yorumlar

  1. Sevdim bu tarifi... Gül yaprağı alır almaz deneyeceğim. Teşekkürler Elif:)

    YanıtlaSil
  2. Annem, yoğurtla yemek istedi... Güzel de oldu... Afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar