"Türk Kahveme Dokunma" Destekliyorum!!!

Epey zamandır hazır "Türk Kahve"si piyasada vardı... Almaya zaten gerek duymadığım gibi bakmadım bile... "Hazır kahve mi olurmuş!" dedim, geçtim gittim...  Şu yaşımda, üşenmem gerekirken kahve yapmaya, beynim otomatikman inkar etti.

Bu blogdaki belki de en uzun yazılarımdan bir tanesi de kahve üzerine. Kahve bir kültürdür, kahve pişirmek bir ritüeldir. Herkesin bir kahve hikayesi vardır, her kahvenin kendi hikayesi vardır...

http://turkkahvesi.org/images/turkkahvesi_17.jpg


Kahveyi ölçüsüne göre kısık ateşte pişirirsin, köpük yapmak marifet ister; deneyimle olur, fincanlara koyup, tepsiye yerleştirip, yanında mutlaka bir bardak suyla ikram edilir. Lokumu, çikolatası, likörü de olursa ne ala...
Evin büyüğünden başlanır servise ya da misafir varsa misafirden... Sonra da höpürdeterek içilir. Acı da olsa, tatlı da olsa kahvenin sohbeti nedense hep uysal bir havada geçer.

Bugün, Facebook'da ve gazetelerde "Türk Kahveme Dokunma" adlı kampanyayla karşılaştım. Ben de destekliyorum. Türk Kahvesi'nin adabını, kültürünü, tadını bozmayalım. Kahve yapmak zor geliyorsa, kahve makinaları var en azından... Üşenenlere...

Ayrıca kampanyaya destek olalım. "Haksız Rekabetle Mücadele Kurumu"nun dikkatini çekmeli ve Türk Kahvesi'nin yokoluşunu engellemeliyiz. 



Ahmet Örs - Sabah
Figen Batur - Hürriyet
Facebook "Türk Kahveme Dokunma" 

Elif Ercan - Siyah İçecek

Yorumlar

Popüler Yayınlar