Yakında: Bal

Bal araştırmasındayım. Geçtiğiz günlerde marketteki bal reyonunun önünde epey zaman geçirdikten sonra hangi bala bütçemiz dahilinde para vermek gerektiğine karar veremedik ve balsız kaldık. Organik ballara baktığımda da fiyat dışında fark göremedim ve organik sertifikası almış ballar arasında da kararsız kaldım.

Sonuç olarak "bal"ı öğrenmeye karar verdim. Ufak bir araştırmaya başladım. Elimde Metro'nun yayınladığı Gastro Dergisi'nin "Ballı Yazılar" adlı muhteşem bir kitabı var. Konuyla ilgili çeşitli araştırmacı ve yazarların yazılarından oluşmuş ve bal hakkında neredeyse her şeyi içeren bir derleme. Dün gece bütün kitabı okudum desem yeridir... Bir miktar daha araştırma yapıp, ben de edindiğim bilgileri kafamda derleyip sizinle özetle paylaşacağım. Ama hangilerini... Arıların kendi dünyaları inanılmaz...  Hayran kaldım. Balın faydaları desem, zaten insanlık tarihi boyunca hep olmuş. Antik dönemlerde kutsal sayılmış, Tanrılar'a sunulmuş... Ölümsüzlüğü, ebedi hayatı simgelemiş... Yunan, Hint, Roma Mitolojisi'nden Kur'an-ı Kerim'e kadar bal kabul görmüş. Osmanlı'da sarayda ilaçken, binlerce yüzyıl öncesinin ilk içkisi bal ile yapılırmış...

Neresinden başlasam, neresini anlatsam bilemiyorum... Daha öğrenilmesi gereken nice bilgi varken... Bal, gerçekten heyecan dolu... Umarım güzel bir yazı olur...

Mümkün olan en kısa zamanda...

Yorumlar

Popüler Yayınlar