Yiyicinin Kullanım Kılavuzu - M.P.

Kitaplandığım bir haftasonu geçirdim. Mutluyum. Bunlardan bir tanesi de Michael Pollan'ın Food Rules - Eater's Manual (Yemek Kuralları - Yiyicinin Kullanım Kılavuzu). Yazarı, Etobur-Otobur İkilemi adlı kitabından da hatırlayabilirsiniz. Ben öyle hatırlıyorum da...

Geçtiğimiz günlerde Yiyicinin Kullanım Kılavuzu'ndan alıntılar yaparken buldum kendimi; Facebook ve Twitter'da... Burada da yapmak istiyorum. Neden mi? Çünkü;

  • Gerçek yemeği yemek istiyorum.
  • Doğayı kirletmek ve tüketmek istemiyorum. 
  • Ruhu olduğuna inandığım topraktan, rahimden ya da yumurtadan çıkan tüm canlıların doğal süreçte büyümesini istiyorum.
  • Doğru yemek konusunda bilinçlenme sürecimi paylaşmak istiyorum.
... Yüzlerce haklı sebep sıralayabilirim ve ekliyorum: Mısır yemek istiyorum!


Yiyicinin Kullanım Kılavuzu'nu yazar "tereyağının her zaman margarinden daha iyi olduğunu bilen" annesine ithaf etmiş...*

Alıntı:

"Büyük-büyükannenizin yemek olarak bilmediği/kabul etmediği şeyi yemeyin."* sf. 7



*Kitabın İngilizce olması nedeniyle çeviriler tarafımca yapılmıştır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar