Bodrum'dan: Kısmet Lokantası

Dün bir takım işleri halletmek için çıktık dışarı. Sabah erkenden yaptığımız kahvaltı bizi saat 3'e kadar tok tutabildi. Dönüşte "açım, açım" nameleriyle meşhur "Kısmet Lokantası"na gitmeye karar verdik. Gittiğimiz saatte mekan boştu. Tertemiz, profesyonelce işletilen bir esnaf lokantası. Konsepti anlatmak için "esnaf lokantası"... Hani bir "esnaf lokantası" imajı vardır ya, hiç öyle değil.  Ana mutfak zaten arkada, arada chopchop diye bıçak sesleri geliyor... Pide, lahmacun ve ekmeklerin piştiği fırın hemen servis tezgahının arkasında. Profesyonel, genç, tertemiz bir aşçı duruyor...

Salon yeterince geniş, her taraftan ışık alıyor. Önünde de bahçesi, çiçekler böcekler... Misss! Ben şevketibostan ve arapsaçı yedim. Arapsaçı etliydi. Minik minik doğranmış, yumuşacık dana eti. Hem lezzetli hem de bazı lokantalarda olduğu gibi "eser miktarda" değil. Yanında da bol yağlı yoğurt yedim bir de... Arapsaçını hiç pişirmedim ama inanılmaz lezzetli. Rezene dediğimizin üst kısmı aslında, dereotu gibi yaprakları olan kısmı.

Babam, nohut ve pilav yedi. Pek beğendi. Çok aç olduğumuz için ve ben genelde blogda lokantalardan bahsetmediğim için yemeklerin fotoğraflarını çekmedim. Aklıma da gelmedi. Neyse...

Diyeceğim şudur ki, Bodrum'a yolunuz düşerse gidin... Abidik gubidik dönercilere filan gitmek yerine buraya gidin. Adresini aşağıda vereceğim.

Bir de, haftaiçi her güne özel standart çıkan yöresel yemekleri var.
Pazartesi: Otlu börek
Salı: Yaprak sarma
Çarşamba: Lokum pilavı
Perşembe: Pazı sarma
Cuma: Keşkek

Pide ve lahmacun da yapıyorlar. Ben ne yazık ki yiyemedim, of ama çok merak ediyorum. Tahinli pide yapıyorlarmış ayrıca, tatlı olarak sanırım.

Fiyatları "esnaf lokantası" olarak düşünürseniz azıcık yüksek gelebilir. Ancak burayı en başta belirttiğim gibi, esnaf lokantası olarak değerlendirmemek lazım; yöresel, mevsimsel yemekler yapan bir lokanta. Taze ve günlük. O yüzden fiyat-performans oldukça dengeli. Nohut, pilav, şevketibostan, az arapsaçı, 2 su, yoğurt 45 TL gibi bir hesap geldi. Körpe biberler, tadına bakamadığım mis gibi ekmek, çay şirkettendi...

Tezgahın arkasına asılmış el yapımı olduğunu sandığım işlemede diyor ki:

"Kalk gün doğmadan, bahtın açılsın."

Kısmet Lokantası: Atatürk Bulvarı 35/A Konacık Bodrum
0252 319 00 96


Yorumlar

  1. Nefis yemekler ama çok pahalı kafalarına göre hesap yazıyorlar, hesapta arapça yazılmış gibi geliyor:) lezzetli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, algı olarak pahalı geliyor... :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar