Radika (Hindiba ya da Karahindiba)



 Radika ve Hindiba aynı otun adı. Kimi kaynaklarda aralarında çok az bir fark olduğu yazıyor. Hatta "Ekşi Sözlük"te Hindiba'nın, Radika'dan biraz daha acı olduğunu yazan biri var. Ne var ki, pazarcı satarken iki adını da söyledi bana.






Otu denemek için aldım. İlk olarak çiğken tadına baktım. Ne yazık ki, lezzetli bir sonuca varamadım. Ot tadını bilirsiniz; acımtırak ve esanssız bir tat... Pişince güzelleşeceğini varsayarak ve haşlama suyunu hazırladım. Ota biraz daha lezzet katsın diye kaynatacağım suya sarımsak, soğan, tane karabiber ve kaynadıktan sonra tuz ekledim. Su kaynayınca iri saplarını ayıkladığım, bir bağ radikayı suya bıraktım. Sapları yumuşayınca, sudan çıkardım ve süzdüm. Biraz soğuması için zaman verirken; bolca sarımsak dövdüm, zeytinyağını sarımsağa ekledim ve bir limonun suyunu iyicene çıkarttım. Limonum çok özel. Dalından kopardım ve hemen kullandım. Gerçi bu bölgede limon, portakal, mandalinadan bol bir şey yok... Sarımsak, zeytinyağı ve limonu radikaların üzerine döktüm. Çiğken olan acı tadın gittiğinden emin değildim. İştahsızca tadına baktım. O kadar zeytinyağı ve sarımsağa babam da elbette pek lezzetli olurdu ama malesef hala acıydı!



"Not Delicious" bir tarif oldu bence. Ama benim damak tadıma uymamış olması sizinkine uymayacağı anlamına gelmez. Elinize radika geçerse bir deneyin. Rakı sofrasına pek yakışıyor gibi. Bu arada pazardan 50 kuruşa aldım.

Bu yörede pek çok otu bu şekilde pişiriyorlar. Komşumuzda papatya yedim. Radikadan daha lezzetliydi. Damakta çok hafif bir papatya aroması bırakıyor. İlginç bir tat bence. Sapları, yaprakları ve tomurcuklarıyla yukarıda anlattığım yöntemle pişirilmişti. Radikadan önce papatyanın denenmesini tavsiye ediyorum. Alışık olunmayan bir tat ama dediğim gibi enteresan bir yemek deneyimi. Basit, ucuz ama alışık olmayana inanılmaz bir deneyim olabilir.


Yorumlar

Popüler Yayınlar