Taze taze, mis kokulu bakla! / Broad Bean

Zeytinyağlı Bakla



 Küçükken, hatta büyüdükten sonra bile baklayı sevmezdim. Tadına baktırırlar, sevmemi isterlerdi. O zamanlar sabun gibi gelirdi tadı, şimdi de öyle. O zamanlardan farklı olarak artık baklayı çok seviyorum. O sabunumsu, içinde bahar gizlenmiş aroması aslında baklayı sevmemin sebebi. Damağıma bu kadar geç yerleşen bu muhteşem tadı paylaşmadan olmaz...






1/2 kg baklayı ayıkladım. Kenarları kalınsa almanızı öneriyorum.
Unlu suda bekletip, yıkadım.
1 büyük soğanı küçük küpler halinde doğradım.
Bir miktar zeytinyağında soğanları kavurdum. Baklalarımı tencereye dizdim. 1-2 tutam tuz ve şeker (ben esmer şeker ekledim ve çok çok az koydum.) ekledim.
Baklaların yarısından daha da az miktarda su ekledim.
Kısık ateşte pişirdim. İstediğiniz dirilikte, yumuşaklıkta pişirebilirsiniz.

Servis etmeden önce: 1/2 bağ dereotunu kabaca kıydım, baklanın üzerine serpiştirdim. Sarımsaklı yoğurtla yemenizi öneriyorum.





Remove the tips of 1/2 kg broad bean. Put them into a flour added water to wash.
Small dice 1 large onion, saute with olive oil. Put the broad beans to your pan and add  2 pinches of salt and 1 pinch of sugar. Add a little amount of water, cook on the low heat until it gets soften. Cut roughly 1/2 bunch of dill put on the top.  Highly recommended to eat with yogurt with garlic. Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar