Unsuz Çikolatalı Kek / Flourless Chocolate Cake

Karbonhidratların zararlı olanlarından sakınmaya çalıştığım, kötü şekerlerden de uzak kalmanın kolay yollarını aradığım şu dönemde yapabileceğim en lezzetli, sağlıklı abur cubur budur.

%70 kakao içerdiğine inandığım çikolatalarla idare ediyordum. Çeşitlendirmek gerekiyordu ve karşınızda "unsuz kek". Reçetesi bana ait değil; okul günlerimden kalma...

180 gram tereyağı
220 gram bitter çikolata (%70 kakaolu kullandım)
1 + 1/4 cup  şeker (esmer şeker kullandım)
84 gram badem tozu
1 cup kakao (reçetede vardı, evde 1-2 yk kadar vardı, zaten kakao oranı yüksek çikolata kullandığım için pek de gerek olmadı.)
5 tane yumurta
Vanilya ( yumurta ağırlıklı olduğu için ben vanilya ekstraktı kullandım)

Yağ, çikolata ve şekeri eritiyoruz. Çikolatayı yakmadan, ocak üzerinde eritebilirsiniz ya da benmari dediğimiz sıcak su dolu kabın üzerinde...

Yumurtalarımızı iyicene köpürene kadar çırpıyoruz (beyazı ve sarıyı ayrı ayrı çırpanızı önerebilirim). Kakao ve unumuzu karıştırıp, erittiğimiz yağ, çikolata ve şeker karışımını ekliyoruz ve spatula yardımıyla karıştırıyoruz. Yumurtaların pişmemesi için biraz soğuması beklersek daha iyi olur. Ardından yavaş yavaş köpürttüğümüz yumurtayı ekliyor, alttan ve kenarlardan alarak, köpüğü mümkün olduğunca az söndürmeye çalışarak tüm karışıma yediriyoruz.

Cupcake kalıplarına, kağıtla ya da kağıtsız ya da çok da geniş olmayan bir kaba karışımı boşaltıyoruz. 140 derece ısınmış fırında 30-40 dakika pişiriyoruz. Bu arada fırını açmamak çok önemli. Zaten sufle misali kabarırmış gibi yapan kek, sönecek. Bu yüzden kabaracak diye yarım bırakmayın, çok minik porsiyon olur.

Şekerini ve çikolata ayarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Ben bu sefer orjinal reçeteye sadık kaldım. Bir sonraki sefer, ufak tefek değişikliklere gideceğim.

///

ENGLISH RECIPE

180 g. butter
220 gram bitter chocolate (%70 cocoa is preferred)
1 + 1/4 cup sugar ( brown sugar)
84 g. almond flour
1 cup cocoa powder
5 eggs

Melt the butter, chocolate and sugar. Whisk the eggs until it gets foamy ( whisking whites and yolks seperately is recommended for better result). Mix cocoa powder, almond flour and melted chocolate, butter, sugar with foamy egg slowly with the help of a spatula. Fill the mixture into your cupcake mould and cook for 30-40 minutes in 140 centigrade degree. Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar