Kumkuatlı Taze Börülce Salatası / Fresh Black Eyed Pea Salad with Kumquat




Ege'nin bir garip sahil kasabasındayım, yine... Pazardan aldığım taze börülcelerden salata yapmak istedim, kendi yorumumu kataraktan:

Börülceleri haşladım. İstediğim dirilikte kalmasını sağlamak için buzlu suda şokladım.

Bu arada kuru soğanı zeytinyağında kavurdum. Karamelize etmek istedim ancak açlık ağır bastığından soğanı daha az pişirdim.
Kumkuatlardan bir kaç tanesinin suyunu salatanın sosunda kullanmak üzere ayırdım, kalanları da yuvarlak dilimler halinde salataya ekledim. Bir miktar çörek otundan sonra tuz, zeytinyağı ve kumkuat suyunu karıştırıp salataya ekledim.  Bizim ana yemeğimiz oldu aslında, beyaz şarapla, denize karşı...

Bize afiyet oldu...

//

Fresh Black Eyed Pea Salad with Kumquat

First of all, if the peas are not fresh enough you need to string them. Then blanch the peas. Meanwhile, saute the julienned onions on the low heat with olive oil until they become almost caramelised. Slice 5-6 pieces of kumquat for the salad and squeeze 4-5 of themfor the sauce. Mix onions, blanched black eyed peas and kumquats. For the sauce, mix and whisk kumquat juice with olive oil, salt and black cumin. Add the sauce to the salad before serving. Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar