Acı-tatlı Çikolata / Bittersweet


Varoluşumuzu hissetmemizi sağlayan tüm acı-tatlı duygulara...






Çekirdekten çikolata yapma arzusundayım. Daha var ama şimdilik buna da "çikolata yaptım" diyebilirim, değil mi? 

Herhangi bir hazır çikolatayı eritip, tekrar şekillendirmek bile inanılmaz şık oluyor. Ufak dokunuşlarla lezzetini değiştirebilirsiniz. 

%70 kakao oranı içeren çikolataları tercih ediyorum. Piyasada ucuzunu da, pahalısını da bulmam mümkün. İçerik olarak minimum katkı maddeli olan markaları tavsiye ediyorum. Elbette fiyatı çok daha yüksek. 

Eğer çikolatayı yani kakao oranı yüksek, acı çikolatadan keyif almıyorsanız damak tadınıza uygun orandaki çikolatayı tercih edebilirsiniz. Çikolatalarınızı minik parçalara bölün. Bir yandan bir tencerede su kaynatın, ondan daha küçük bir kaba çikolataları koyun ve arada karıştırarak, eritin. Benim çikolatalarımda kahve ve acıbadem esansı var. Yaklaşık 300 gram çikolataya, 4 damla acıbadem esansı, 1 yemek kaşığı kadar da kahve ekledim. Ardından kalıplara döktüm, soğuttum. 



///

For all bittersweet feelings...


Re-shaped bitter chocolate. Added coffee and bitter almond extract.

Yorumlar

Popüler Yayınlar