Bitter Çikolatalı Trüf / Bitter Chocolate Truffles

Kakao oranı yüksek çikolata seviyorum. Ayrıca, kilo kontrolü ve sağlık açısından da çok daha faydalı olduğunu biliyoruz. Herşeyden öte, kadınları mutlu eden bir şey çikolata.

Çikolatayla ilgili not alırken asla ve asla "çikolata" yazmam. Onun adı "çiko çiko"dur. "Çiko" diyorsam, yeterince özeldir.

Bu sefer, Melodi'nin kuvertürünü aldım. 200 gramlık bir paketti. Bir kısmını çeşitli zamanlarda yediğim için, elimde 125 gram kuvertür kaldı. Sonuç olarak 12 adet kakao kaplı trüfüm oldu. Size ortalama 24 adet çıkarabileceğiniz tarifi vereceğim:

250 gr çikolata (%60-70 kakaolu kuvertür)
100 gr krema (100 ml - Marketlerde satılan küçük kutular 200 ml'dir)
50 gr tereyağı
Kakao (dışını kaplamak için, alternatifler aşağıdadır.)

Kremayı ufak bir tencereye boşaltın, kaynama noktasına gelince tereyağını ekleyin. Tereyağı eridikten sonra ocaktan çekin, ufak parçalara böldüğünüz çikolatayı ekleyin. Eriyene kadar karıştırın. Ben içine ekstra vanilya esansı ve kahve ekledim. Dondurma kaşığı ya da normal kaşıkla içinden rahat alabileğiniz bir kaba boşaltın. Ben hem kolay alabileyim hem de donma süresi kısalsın diye genişcene bir kaba koydum. Üzerini kapatıp, donana kadar dolapta beklettim. Vaktiniz varsa buzdolabında, benim gibi vakitsiz heyecanlardaysanız derin dondurucuda kısa sürede soğutabilirsiniz.

Donunca, tatlı kaşığı yardımıyla bir miktar alıp, başka bir kaşıkla ittirerek yağlı kağıdın üzerine koydum. O halde şekil vermek oldukça gereksiz olduğundan, topçukları kakaonun içine attım, bir çatal yardımıyla her yerini buladım ve sonra elimle yuvarladım. Ardından tekrar kakaoya buladım.

En temel trüf tarifi bu olsa gerek. İçine alkol, portakal kabuğu rendesi, tarçın vs ekleyebilir, dışını fındık, fıstık, toz hindistancevizi gibi malzemelerle kaplayabilirsiniz...


Tartma işini aza indirmek ve daha fazla trüf yapmak için malzeme önerisi:

Kahve Dünyası'nın 500 gramlık "para çikolataları"ndan edinip, 200 ml'lik bir kutu kremanın tamamını kullanabilirsiniz. 100 gram da tereyağı...

Yorumlar

Popüler Yayınlar