Kinoa Denemesidir - Ispanaklı, Zeytinli, Parmesanlı Kinoa

Kinoa açıkcası nasıl pişirildiğini pek de bilmediğim bir tahıl türü. İlk defa kendim denediğim yemeklerde biraz tereddüt yaşıyorum fakat ikinci denememde doğru tadı yakaladığımdan biraz daha fazla emin olabildim.

Kinoa bize biraz yabancı bir besin ancak son zamanlarda marketlerde kolayca bulunabilir oldu. Fiyatı biraz yüksek fakat denemeye değer olduğunu söylemeliyim. Türkçe kaynaklarda da kinoayla ilgili bilgi edinebilirsiniz.

Çeşitli kaynaklardan, farklı zamanlarda edindiğim bilgilere göre besin değeri oldukça yüksek. Vejetaryenler için tavsiye edebilirim çünkü denilene göre protein ve kalsiyum oranı oldukça yüksek. Ayrıca magnezyum, fosfor ve demir içeriyor.

İnkalar, kutsal saydıkları bu tahıla "tüm tahılların anası" demişler... Bugün en fazla üretim Peru'da gerçekleşiyormuş.

Pişirilmeden evvel suda bekletilmesi tavsiye ediliyor. Ben ilk yaptığımda biraz yıkamıştım, ikinci denememde sıcak suda bekletip, iyicene yıkadım. Biraz suda bekletip, yıkanmasını öneriyorum.

Ev usulü tarif veriyorum:

1 bardak kinoa
2 bardak su
1 büyük soğan (benim bardağım kocaman olduğu için 2 soğan kullandım, bol soğan iyidir)
Zeytinyağı
Biber salçası
Tuz



+

1 bağ ıspanak
Parmesan ya da eski kaşar 
Zeytin

Soğanları küçük küp olarak doğradım, zeytinyağında öldürdüm. Ardından salçayı ekledim, biraz çevirdim. Sonra kinoayı, biraz tuz ve ısıttığım 2 bardak suyu ekledim. Suyunu çekene kadar pişirdim. Kısık ateşi tercih ettim.

Bu arada bir bağ ıspanağı iyice yıkadım, doğradım. Bir avuç kadar siyah zeytinin çekirdeklerini çıkarmanızı tavsiye ediyorum. Birazda parmesan peyniri dilimledim, dilerseniz eski kaşar da çok leziz olacaktır. Ocaktan alınca ıspanakları ve zeytinleri ekledim, karıştırdım. Servis ederken de üzerine parmesan dilimlerini serptim. Peyniri iricene rendeleyebilirsiniz de...

Otlu versiyonu tavsiye ediyorum. Dilerseniz sade de yapmak mümkün.

Fırsat bulursanız deneyin. Bugün canım çektiği için yaptım, o kadar sevdim yani. Pek de doyurucu olduğunu hatırlatayım.




Yorumlar

Popüler Yayınlar