Labne yapmak ne kadar da kolaymış! / Making labneh is too easy!

Peynir yapmak ne kadar zor olabilir ki? Yapacağınız peynire ve malzemeye ulaşabilirliğinize göre değişir.  Süte ulaşım mümkünse mesela, gayet kolay bir şekilde lor peyniri yapabilirsiniz. Benim bildiğim bir tek bu. Bir de sütünüzde yoğurt mayaladıktan sonra labne peyniri de yapabilirsiniz. Ben sizinle imkansızlıklar içinde labne yapabilmeyi anlatacağım.

Labne ortadoğu kültüründe yaygın bir peynir türüdür. Aslında labne, süzülmüş yoğurttur.  İşin temelinde zaten süzülmüş yoğurt var.

Piyasada satılan labne peynirleri kimini denedim, bazısı daha yoğurdumsu bazısı da kremamsı kıvamda olabiliyor. Ben kremamsı kıvam yerine daha tok bir kıvamı tercih ediyorum. Şöyle ki labne en sevdiğim peynirlerden, peynirin yerini tam olarak tutmasa da yemesini çok seviyorum. Kimi zaman yoğurt gibi kaşıklayarak yiyorum, kimi zaman içine bir şeyler katıyorum ya da bir şeylerin içine dolduruyorum. Bu kadar çok labne tüketince "labne nasıl yapılır?" "labne nedir?" gibi soruları sormakta biraz geç kalsam da, günün sonunda kendi labnemi yapar hale geldim.  Şehir hayatında ev yapımı labne yapmak insanı mutlu hissettiriyor.

Kendi damak tadıma göre reçetelendirdiğim labneyi yapabilmeniz için bir kase, süzgeç, tülbent (ben tek kullanımlık pamuklu gibi olan saç bonelerini kullanıyorum), süzme yoğurt, krema, tuz gerekiyor.

Süzme yoğurt yerine normal yoğurt da kullanabilirsiniz ama daha sıkı kıvam için ya biraz daha süzülmesini bekleyeceksiniz ya da biraz daha kremamsı kıvamla mutlu olacaksınız.

500 gram süzme yoğurt
40-50 gram krema (tadına bakarak, istediğini kıvamı yakalamanızı öneriyorum)
1 çay kaşığı tuz


Bu üçünü karıştırıyorsunuz, tadına bakıyorsunuz. Beğendiniz mi? Tadı tuz iyi mi?

Süzgecin içine yerleştirdiğiniz tülbente karışımı döküyor, ağzını sıkıca bağlıyorsunuz. Suyun süzülebileceği derinlikte kaba yerleştirip, buzdolabında 1 gece bekletin. Ertesi sabah başka bir kaba alıp üzerine zeytinyağı döküp, çörekotu serpip afiyetle yiyin. Sadece kahvaltı değil meze olarak da tüketebilirsiniz.

Çörekotuna alternatif olarak kekik ya da başka baharatları deneyebilirsiniz. Ortadoğulular zahteri de çok sık kullanıyor. Taze otlarla da şahane olacaktır.

Zeytinyağını üzerini kaplayacak kadar koyarsanız daha uzun süre saklayabilirsiniz.



---

It's extremely easy to make, you just need yogurt, cream, salt, a cloth suitable for draining and a strainer.

I prefer to use drained yogurt, otherwise you can use the normal yogurt.

500 grams yogurt
40-50 grams cream
1 teaspoon salt

Mix all and taste. If its OK for you, then pour onto your cloth and tie. Place on your strainer, wait almost 1 night.

Then put in a bowl, add some olive oil and black cumin seed or dried thyme.

Afiyet olsun!




Yorumlar

Popüler Yayınlar