Yeşil Erik Marmelatı

Bahçenin en leziz erik ağacı bu sene hastalandı. Hani sevdiğimiz erik tadı vardır ya, can erik derler işte öyle bir şeydi. Onun dışında 5 adet verimli ama az lezzetli ağacımız daha var. Tüm bu ağaçlar farklı zamanlarda olgunlaştığından erik açlığımızı yeterince tatmin edebiliyor. Köpeğim bile ağaçtan erik topluyor. Bu kadar ağaç olunca eriklerin bir kısmı ziyan oluyor. En güzel değerlendirme yöntemi reçel-marmelat yapmak! İlk erik marmelatımı deneyimlediğimde bir sürü kavanoz farklı kıvamlarda, tatlarda marmelatım olmuştu. Bir kısmı küflenmişti ama hangi kısmı olduğu gayet iyi biliyorum. Reçel, marmelat yaparken şekerini gereğinden az koymanız ve gereğinden az pişirmeniz erken bozulmasına sebep olacaktır. Bunun dışında çok miktarda reçeliniz varsa, upuzun vadeli olması için kavanozlara sıcakken koyup, soğuyana kadar ters çevirip bekletin.

Ben koca bir torba dolusu farklı cins yeşil, sarı erik topladım. Güzelce yıkadım, eledim zira aralarında kurtlular da vardı. Bu tarifi göz kararı yaptım. Ölçülere takılmak yerine, elinize bir kaşık alın ve tadına baka baka ekleyin...

Yaklaşık 3,5 kg kadar eriğim vardı. Erikleri 2 tencereye pay ettim, üzerine kadar su ekledim ve yumuşayana kadar pişirdim. Suyu süzdüm (kalan suyu hoşaf gibi kullanabilirsiniz, şekerlendirip ya da o halde soğutup içebilirsiniz). Kabuk ve çekirdeklerinde kurtulmak için süzgeçten geçirdim, bu birazcık vakit alabilen bir işlem. Ardından tencereye aldım, 2,5 bardak toz şekeri ekledim, bir çubuk tarçın, bir tutam da kuru gülü de sonradan çıkarmak üzere tencereme attım, kısık ateşte arada karıştırarak kıvama gelmesini bekledim. İstenilen yoğunluğa gelince, 1-2 tatlı kaşığı limon suyu sıkıp, bir iki taşım daha kaynatıp, ateşten alabilirsiniz. Biraz ılınınca ama sıcağa daha yakın bir ılıklıktayken kavanozlara boşaltıp, ters çeviriyoruz!


Yorumlar

Popüler Yayınlar