Aa, dişi bir müsliymiş bu! "Hurmalı, Yaban Mersinli, Keten Tohumlu Müsli aka Granola"

-->
Bugünlerde hem tembellikten, evet evet sadece tembellikten, kahvaltıda  kendime önceden hazırladığım müsliyi yediriyorum. Yanında da filtre kahve... Bir önceki gönderimimde, kahvaltının benim için ne kadar önemli olduğunu yazıp da, bu aralar bu şekilde idare ediyor olmam size de “mide şizofreni” olduğumu düşündürebilir. “Mide şizofrenisi de nedir?” diye merak ederseniz diye hemen yazayım: 1 aydır raw food üzerine, biriyle birlikte çalışıyorum. İşe gittiğim günlerde bildiğiniz açlıktan ölüyorum (Tansiyonum 5’e bile düşmüştü bir keresinde.) Azıcık meyve yiyor ama bir dolu çiğ yemek üretimi yapıyoruz. İş çıkışındaysa bütün o aşırı sağlıklı ve raw foodlardan arınıp,  kebapçıya gittiğimde zavallı midemin yaşadığı şey şizofrenidir.  Konuya dönecek olursak, evden erken çıkmam gereken zamanlarda müsli gibi kolay kahvaltı alternatiflerine ihtiyacım oluyor. Besin değeri yüksek ve doyurucu bir kahvaltıya ulaşmanın hızlı yolu müslidir. En son, yaklaşık iki yıl önce yapmış, yılbaşı hediyesi olarak arkadaşlarıma vermiştim. Hatta bazılarına barlardan yapıp (granola bar) hediye etmiştim. Bu sıralar benim mutfağımda moda olan müslinin içeriğinde elbette yulaf ezmesi,  keten tohumu, yaban mersini ve hurma var. Yulaf ezmesini ben biraz fırınlamayı tercih etsem de en son fırında unutup, yaktıktan sonra  kendime hiç iş çıkamamaya karar verdim.  Bahsettiğim malzemelerin çoğu kan şekerini dengelemede, kolestrolu düzenlemede, bağırsakları çalıştırmada ve hatta hormonal kanserlerin oluşumuna engel olmaktaymış. Dolayısıyla aşırı sağlıklı bir kahvaltı...
Yulaf ezmesini sütle haşlayarak da yiyebilirsiniz.  İnternette yulaf ezmesiyle ilgili yorumlara baktım, pek çok insan tadından hoşlanmıyormuş ama diyet krakerlerden yiyebiliyorsanız yulaf ezmesini de tüketebilirsiniz. Artı olarak kuru veya taze meyveyle tatlandıracak, süt veya yoğurtla destekleyeceksiniz. Yulaf ana malzememiz oluyor, en doyurucu içerik. Lif yönünden de zengin olduğu için pıtırcık bağırsaklarınızı düzene sokacaktır.  
İçine keten tohumu eklemenizi de öneriyorum. Keten tohumunu daha önce denemediyseniz, başlangıç için güzel bir yöntem olacaktır. Müslinize güzel bir doku katacaktır. Keten tohumu da oldukça faydalı besin. Özellikle vejetaryenlerin tüketimi için tavsiye ediyorum: omega 3 ve 6 bakımından oldukça zenginmiş. Kolestrol ve kan şekerini dengede tutuyor ve kansere karşı savaşanlar takımındaymış. Keten tohumu taneleri çok minik olduğu için  çiğnenmesi güç olsa da sindirim problemi yaşayanların çiğneyerek tüketmesi tavsiye ediliyor. Zaten çok fazla miktarda kullanmayacağımız için bilinen bir sindirim sıkıntınız yoksa zararı olmayacaktır. Doğru kullanıldığında inanılmaz şifası olan bir  gıda.  Biz kadınların menstürasyon dönemini rahat geçirmesini de sağlıyormuş. Hatta menopoz dönemindeki kadınlara da tavsiye ediliyor. Erkekleri bilmem ama kadınlara tavsiye edilir.
İncir, kayısı, dut, üzüm gibi şeker katkısı olmadan kurutulmuş tüm kuru veya taze meyveleri kullanabilirsiniz. Taze meyve kullanmak istiyorsanız, yemeden hemen önce dilimleyip, eklemeniz gerekeceğini hatırlatmak isterim. Ancak kuru meyvelerde karışımınızı önceden hazırlayıp, bir kavanozda bekletirseniz, işiniz oldukça kolay olacaktır.  Benim bu seferki tercihlerimden yaban mersini ve hurma kurusu. Yaban mersininin mayhoşumsu tadını, hurmanın ise süper lezzetli, tatlı tadını kullanıyorum. Yaban mersini yemesi oldukça keyifili bir meyve; kurusundan bahsediyorum. Yine, denilene göre kolestrol ve kan şekerini dengeleme konusunda öneriliyor. Bunun yanında idrar yolları enfeksiyonları sıkıntısı çekenlere öneriliyor. Göz hastalıklarında da oldukça şifalıymış. Bunların yanı sıra denilene göre varis ve hemoroide iyi geliyormuş! 
Bir de benim en çok sevdiklerimden hurma ise, Ramazan ayında tüketmeye alışık olduğumuzu bir meyve kurusu. Müslümanlar için de manevi değeri olan bir meyve. Değer sahibi olmasının sebebi de çok fazla iyi özelliğinin olması. Ramazan kışa denk geldiğinde iyi de, yazın gitmiyor. İlk olarak, hurma şekeri sayesinden müsliyi tatlandırma ihtiyacı hissetmeyeceksiniz, çünkü hurma inanılmaz tatlı.  İhtiyacınız olan şekeri rafine olmayan kaynaktan aldığınız için bedeniniz için hiç de zararlı olmayacağını belirtmek isterim. Denilene göre sinir sistemine ve zihin gelişimine faydalı içeriklere sahip. Bronşit, öksürük, soğuk algınlığına da iyi geldiği söylenen bu meyveyi yukarıda da dediğin gibi kışın tüketmek çok daha verimli olacaktır. Kilo endişeniz varsa günlük tüketim miktarını dengede tutun, özellikle başka şeker içeren gıdalar tüketiyorsanız. Bunların yanı sıra kansızlığa, göz hastalıklarına iyi geliyor. Kas ve kemik sağlamlığını arttırıyor. Bir de afrodizyak! Bitkisel östrojen yani fitoöstrojen meyvelerdendir.  Menopoz dönemindeki kadınlara tavsiye edilir. Tam bir kadın gıdasıdır!
Tüm bu yazının sonunda göz kararı bir karışım hazırlayabilirsiniz. Aşağı yukarı bir tarif gerekirse diye: bir paket yulaf ezmesi ki sanıyorum yaklaşık 400-500 gram kadar, 50 gram kadar yaban mersini,  6-7 tane büyük, etli kuru hurma, 2 -3 yemek kaşığı kadar keten tohumu. Burada tek yapmanı gereken hurmaların çekirdeğini çıkarıp, ufak ufak dilimlemek ve geniş bir kapta hepsini karıştırmak.  Sabah kahvaltısında sütle, badem sütüyle ya da yoğurtla tüketebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Çok hoş bir blogunuz var, mide şizofrenisine çok güldüm, süper bir tanım olmuş:) Yulaf ezmesi ile kahvaltıyı ben de çok seviyorum, ben bu karışıma bir de yemeden önce bir çay kaşığı kadar ya da göz kararı tarçın ekliyorum, hem şekeri dengeliyor hem de çok lezzetli oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarçına bayılıyorum! Arada çeşitlendirmek için de tarçınlamak lazım ;) Sizin de blogunuz ve kediniz çok hoş! Teşekkürler!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar