Haşhaşlı Mandalina-Limon Keki ya da Kış Keki

Kekin tarifini bir kaç blogdan aldığım notlardan oluşturdum. Linkleri bulamadığımdan paylaşamayacağım. Zaten içerik biraz değişti, benim kekim oldu.

Farkettiyseniz ben pek kek filan yapan bir insan değilim, dün gece yapasım geldi, bugüne sakladım. En son kim bilir ne zaman kek yaptım... Sonuç beklenildiği gibi oldu. Bildiğimiz kek oldu, ha tam buğday unundan yapıldı.


Malzemeler:


250 gr şeker
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
50 gr tereyağı + 40 gr zeytinyağı
360 gr tam buğday unu (elenmiş)
3 mandalina
1 limon
1 kaşık vanilya özütü
1 yemek kaşığı haşhaş
1 tutam tuz
 



Limon ve mandalinanın kabuklarını keke eklemek üzere rendeliyoruz, ardından sularını sıkıyoruz, kenara koyuyoruz.

Şeker ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Yağ, mandalina-limon suyu ve vanilya özütünü ekleyip, biraz daha çırpıyoruz. Son olarak kabartma tozu, tuz, mandalina-limon rendelerini, haşhaşı ve unu ekliyor, bir spatula ile güzelcene karıştırıyoruz.

Yağlanıp, unlanmış kalıbımıza karışımı döküyoruz. Önceden ısıtılmış, 180 derecedeki fırınımızda 50 dakika pişiriyoruz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar