Yeni yılın en lezzetli hediyesi:

:) Bitter çikolatadan vazgeçtim. Sonuçta yeni yıl hediyeleri herkesin damak tadına uymalı. O yüzden bu sefer sütlü kuvertür aldım. Biraz 1/5 oranında bitter ekledim. Çok da karıştırmadım, ilerleyen günlerde yeni denemeler yapacağım.

Sevdiklerinize kendi elinizden çikolata yapmak çok kolay, keyifli ve bir o kadar da lezzeli bir deneyim olacaktır.

İhtiyacınız olan en önemli şey kalıp. Çikolata kalıbınız yoksa silikon buz kalıplarını da kullanabilirsiniz.

Çikolataları benmaride arada karıştırarak eritiyoruz. Öncesinde çikolataları küçük parçalara ayırmanız işinizi kolaylaştıraktır. Bu işleme "temperleme" adı veriliyor. Çikolata eritmenin en önemli işlemlerinden biri de ısı kontrolüdür, yapısının bozulmaması için doğru ısıyı aşmamak çok önemli. Bu yüzden benmaride eritiyoruz. Yapacağınız iş bu kadar aslında...  Eriyen çikolatayı kalıplara boşlatıp, 10 dakika kadar buzdolabında bekletin, sonra dışarı alın. İyice donduğundan emin olunca kalıplardan çıkarın. Ağzı sıkıca kapalı bir kapta, serin bir yerde saklayın.

Hediyelerinizi küçük kavanozlara koyabilir,  naylon ambalajlara koyup renkli kurdelelerle bağlayabilir ya da yağlı kağıda sarabilirsiniz.

Şimdiden mutlu yıllar!

Daha da kıymetli bir hediye hazılarmak istiyorsanız, Trüf  tarifine bir gözatmanızı öneriyorum.

Silikon buz kalıbında denenmiş ve aromalandırılmış çikolata yapımı için de buraya gözatabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar