PANNA COTTA Türk Kahveli Jöleyle...

Meşhur bir İtalyan tatlısıdır; tarifini Türkleştirdiğimiz ve uzmanlaştığımız tiramisu kadar meşhur olmasa da...  "Pişmiş krema" anlamına geldiği rivayet ediliyor. Evet, krema ile yapılıyor. Ancak en önemli ve ulaşılması birazcık daha zor olan malzemesi olan yaprak jelatini, pastacılık malzemesi satan dükkanlardan bulabilirsiniz.

Panna Cotta, eski bir tatlıdır ve söylentilere göre en eski tariflerinde bile hayvansal jelatin kullanılırmış. Bu jelatini balık kılçıklarından elde ediyorlarmış. (Et-tavuk suyu yaparken ortaya çıkan bıngıl bıngıl jelimsi tabakayı bilirsiniz...) Tadı, kokusu nasıl engelleniyor bilemiyorum ama ben zaten yaprak jelatin kullanmaktan öteye geçmeyi planlamıyorum. Yaprak jelatine alternatif olarak toz jelatin öneriyorlar ancak ben hiç kullanmadım, sonuç nasıl olur bilemiyorum. Tarifi aldığım sitede (linkini altta paylaşacağım) 3 yaprak jelatine, 1 yemek kaşığı toz jelatinin denk geldiği belirtiliyordu. Denemek isterseniz, sonucu merakla bekliyor olacağım.

Tarifteki ölçüler "cup" olarak verildiği için benim paylaşımımda aynı şekilde olacak ancak yanlarına kaç grama denk geldiğini de ekleyeceğim.

 Panna Cotta:

2 cup krema (465 gr)
2 cup süt (484 gr)
1/2 cup şeker (100 gr)
3 yaprak jelatin
1 tatlı kaşığı vanilya esansı

 Krema, süt, şeker ve vanilyayı kaynama noktasına gelene kadar sık sık karıştırarak ısıtıyoruz. Fokur fokur kaynamaması lazım. Hafif bir kaynama başladığında altını kısıp, bir kaç dakika daha ocakta tutun. Ardından yaprak jelatini bir kaç dakika soğuk suda bekletin, biraz yumuşayınca suyunu sıkıp, tencereye ekleyin. Tüm jelatin eriyene kadar güzel güzel karıştırın.

Mümkünse şeffaf kaplara ya da bardaklara yaklaşık 2/3 kadarını dolduracak kadar boşaltın ve tamamen soğumasını bekleyin.

Türk Kahveli Jöle

1 paket toz jöle (Evet, ben de nadir de olsa bu tarz malzemeleri kullanıyor olabiliyorum.)
3 tatlı kaşığı Türk kahvesi
2 yemek kaşığı şeker
320 ml su

Suyun yarısıyla Türk kahvesini bir taşım pişiriyoruz. Ardından tülbent benzeri sıkı bir malzemeyle kahveyi süzüyoruz. (Buradan sonrası paketin arkasında da yazıyor.)

Kalan suyu, süzülmüş kahveyi, şeker ve toz jöleyi tencerede karıştırarak pişiriyoruz. Hafif bir yoğunlaşma başlayacak, ardından kaynar gibi yapacak. Ocaktan alıyoruz.

Panna Cotta'ların üzerine isterseniz fotoğraftaki gibi ince bir tabaka olarak, isterseniz 1 parmak kalınlığında dökebilirsiniz. Buzdolabında iyice soğuduktan sonra servise hazır!



Panna Cotta tarifi www.italianfoodforever.com adresinden alınmıştır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar