Çocuklarla Yemek Atölyesi

Yemek muhteşem bir eylem! "Yemek için yaşamak" bedenimiz için sağlıksız olabilirken, "yaşamak için yemek" fikri ruhumuz için sağlıksız olabilir. O yüzden "afiyetle" yiyelim; keyfi çok, şifası bol olsun...

Yemenin ötesinde kimileri için pişirme eylemi harikülade bir histir. Bu hisleri paylaşarak yemek yapanların ortaya çıkardıkları tabaklar benzersizdir, tarifi imkansızdır; yemek, pişirenin ruhunun hislerini taşır. Görüntüsü, tadı, kokusu hepsi ayrı ayrı yiyiciyi etkilerken kimi zaman yani pişiricinin hisleriyle yapıldıysa tüm o hisler yiyenin ruhuna dokunur.

Yemek yapmak, her seferinde bir keşiftir. Bu keşifler yapanın ruhunu aydınlatabilir. İşte bu ihtimaller, bu hislerden ötürü yemek yapmaktan inanılmaz keyif alabiliyorum. 4 yıl kadar bir süredir yemekle ilgili işler yaparak para kazandım. Okudum, pişirdim, piştim, araştırdım, yönettim, oluşturdum... Bunların hepsinin ötesinde, şimdiye kadar ki en leziz, en müthiş deneyimin çocuklarla yemek pişirmek olabileceği aklımın ucundan geçmezdi! Geçtiğimiz aydan beri yemekle ilgili neredeyse tüm araştırmalarım çocuklar için... Çocukların ne kadar yetenekli olduğunu, sevmediklerini söyledikleri malzemeleri tanıyınca tadına bakmaktan çekinmeyecek kadar cesur olduklarına ve kısa sürede şaşırtıcı şeylere şahit oldum. Çocuklarla birlikte yemek yapmak o kadar heyecanlı, o kadar keyifli imiş ki... 

Neler oluyor?

Pace Çocuk Sanat Merkezi'nin Küçükyalı TED Rönesans Koleji içindeki Mutfak Sanatları Atölyesi'nde haftasonları, çeşitli yaş gruplarından çocuklarla aylık mutfak atölyesi düzenliyoruz. Atölyede zamana ve mekanın imkanlarına sığdırabileceğimiz her şeyi yapmayı planlıyoruz. Ekmek yaptık mesela; mayayı öğrendik. Yetmedi peynir yaptık, sütün nasıl peynire dönüşebildiğini gördük... Muffin de yaptık, cookie de yaptık ama asla ve asla şekerli-boyalı hamurlar, renklendirici kimyasallar, margarinler kullanmadık. Beni blogdan veya dışarıdan tanıyanlar zaten gıdalar konusundaki hassasiyetimi az çok bilirler, Pace'yle de aynı görüşteyiz ki beraberiz. Tüm bu hassasiyetimizle aslında çocuklarla sadece yemek pişirme deneyimini değil yemeğin ardındaki doğayı, döngüyü, hayatı ve kültürü paylaşıyoruz.

Ayrıca, Cumartesi günleri gerçekleştirdiğimiz, anne/baba ve çocukların katıldığı "Dünyayı Yiyerek Geziyoruz" temalı günlük workshop programlarında her hafta farklı bir ülkenin mutfağını ve kültürünü keşfediyoruz. 

Mutfak ve diğer sanat atölyeleri dışarıdan katılıma açıktır.

Bilgi için: Pace İletişim




Yorumlar

Popüler Yayınlar