1 Günlük Detoks

 Yaza adım adım yaklaşırken, bir süredir aklımda olan ama cesaret edemediğim detoks programını uygulamaya karar verdim. Ev imkanlarıyla, yani evdeki katı meyve sıkacağı ile 6 öğün hazırladım.  Programı ve içeriği oluştururken internetten kopya çektiğimi belirtmek isterim.
Hazırladığım tüm karışımlar inanılmaz lezzetliydi; içine azıcık votka koysam yeridir ama detoks yapıyoruz,  kötü şeyler yasak J
6 öğünüm kocaman bir bardaktan oluştu. Aralarda bol su içmeye gayret ettim. Elim devamlı yiyeceklere gitti, geldi. Press’e meyveleri koyarken, ağzıma kocaman kocaman atasım geldi, atmadım. Tüm gün boyunca inanılmaz bir baş ağrısı ve kafamda basınç hissettim. Havadan mı, detokstan mı bilmiyorum... Günün ilk saatlerini dinlenerek geçirmeye çalışsam da, ilerleyen saatlerde evde bin türlü yapacak iş çıktı ve hep hareket halindeydim.  Bedenimde değil ama beynimde çok halsizlik oldu hep. Bağırsaklarım hızlı çalışır diye evden hiç uzaklaşmadım fakat tüm gün boyunca kendileri çalışmamayı tercih etti. Beynimin isyan ettiği akşam vakti, yemek öncesi az tuzlu, badem salatalık yedim. Bir işe yaramadı. Akşam öğününden sonra da rooibos çayı içtim. En efsane olanı ise son öğündü! Kaju sütü ve hurma suyu! Onun tarifini vereceğim! Efsaneeee! Sonsuza kadar içebilirim! Kapanışta nasıl mutlu oldum bilemezsiniz...
Detoks içeceklerimin içeriği:
Elma, salatalık, havuç, ananas, pancar, limon, ıspanak, maydanoz, marul, nane zencefil, nane, zerdeçal, hurma, kaju.

Elbette her öğün için farklı kombinasyonlar yapıldı. 
2 gün devam ettirmeyi düşündüm ama cesaret edemedim. Belki önümüzdeki ay...






Kaju Sütü (1 porsiyon)

1 kase kaju fıstığını kaynar suda yaklaşık 5 saat kadar bekletin. (Geceden de suya koyabilirsiniz.) Maksat fıstıklar suyu çeksin, yumuşasın...
İçinde beklediği suyla birlikte 1/2 bardak daha su ekleyerek blenderda çekin. Ben az su ekledim, isterseniz 1 bardağa tamamlayabilirsiniz.
Tel süzgecin üzerine saç bonesi (tek seferlik, mutfaklarda kullanılanlardan) koyup karışımı süzdüm. Tülbent benzeri bir malzemeyle de süzebilirsiniz. İyice suyunu sıkıp, posasını peynir yapmak üzere ayırdım.
Voila, süt hazır!

Hurma Sulu Kaju Sütü
5-6 tane hurmayı ortadan kesip,  bir bardak kadar kaynatılmış suda yaklaşık 5 saat kadar bekletin. Rengi ve tadı suya geçince bu damak tadınıza göre kaju sütüne ekleyin, karıştırın ve zevkten bayılın!

Hurma ve su miktarı damak tadınıza göre ayarlanabilir. Benim yaptığım da inanılmaz tatlı oldu, aşırı tatlı! Su miktarını artırarak tadı kırabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar