Kerevizde patatese hayır! - No potato with celery!

Kerevizde patatese hayır. Portakala evet.

Zeytinyağını neredeyse her yemekte kullandığımızı belirtmiştim. Zeytinyağlı yemekleri de çok severiz. Diğer yağlarla pişirilip "zeytinyağlı" diye kakalanan yemekleri sevmeyip, yapan kişiye de beceriksiz derim. Üzgünüm. Hiç bir kuralı tanımam da. Asıl mesele bu değildi, aklıma geline yazıverdim. Asıl mesele kerevizle ilgili...
Henüz kereviz pişirmedim. Çorbaya ya da bir iki yemeğe aroması için gizlemişliğim var. Kerevizin üstadı babamdır. Kendisi zeytinyağlı çalı fasulyesinin de ustası, ayrıca pek çok yemeğin... Evin baş aşçısı o aslında. Annem ona fikir verir bazen... Bir kaç sene öncesine kadar kerevizi pek fazla sevmediğimi itiraf etmeliyim. Ama geçen yıl kereviz ve bir sürü sebzeyle yaptığı muhteşem taneli çorbasıyla kereviz bu senenin bir numaralı sebzesi oldu. Geçen yılın bir numarası da karnabahardı, bu sene pek yüzüne bakma fırsatım olmadı. Hala asıl konuya gelemedim... Asıl konu; Kerevizin patatesle pişirilmesi... Beğenmiyorum. Yerim. Ama ne alaka patates?! Rengi, tipi aynı diye mi? Bizim evde neyseki öyle pişmiyor. Portakallı pişiyor, bazen portakal kabukları acılık verse de sorun etmiyorum.

Patatesin kerevizi yorduğunu düşünüyorum. "Yormak" nasıl algılanır bilmiyorum. Ağır geliyor desem hayır, yemeğin ağır olmasını sağlamıyor. Patatesin nişastalı kıvamından mı, başka bir içeriğinden midir bilemiyorum... Ama beni yoruyor, kerevizi yoruyor.
Patatesi ayrı seviyoruz, çok seviyoruz.


No potato with celery. Yes orange with celery.


Hah, sorry can't translate the text above. I was complaining about cooking celery with potato. I don't like it. Potato is not good with celery. While eating it makes me and the celery "tired". Can't find the exact definition.... That's all.

Love potato. :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar