Esnaf Lokantalari

Her mahalle arasinda mutlaka bir ya da daha fazla vardir. Oldukca fazla musterileri vardir. Icerisi bos olsada civardaki is yerlerine haril haril servis yapilir.
Esnaf lokantalari ucuz olmak zorundadir ki her gun ogle yemegi yiyebilelim. Oncelikle bu ucuzlugun goturulerini dillendirmek lazim:
  • En basta bu yerlerin dekorasyonuna para harcamamanin cok muhim bir goturu oldugunu dusunmuyorum.
  • Yemek yaparken, sunarken ve musterinin kullanmasi icin verilen gereclerin kalitesi onemlidir ama telden catalla yemek yemek idare edilebilir bir durum.
  • Peki, kullanilan malzemeler... Eti nereden aliyorlar, et ne kadar taze, ne eti? Nasil saklaniyor? Sebzeler gunluk mu? Yogurt, peynir, yumurta gibi diger hayvansal urunlerin temizligi ve saklama kosullari neler?
  • Yemeklerde kullanilan yagin cok onemli oldugunu dusunuyorum. En azindan zeytinyagli yemeklerin gercekten zeytinyagiyla yapilmasi gerekir.
  • Bir yemek yapiliyorsa o yemegin duzgun yapilmasi gerekir. Herkesin damak tadi farklidir, her yemegi begenmek zorunda degiliz. Ancak icine patetes doldurulmus yemekler hos degildir. Kilciklari ayiklanmamis fasulye rezalettir...
  • Tabaklar, catallar, kazanlar, tepsiler nasil temizleniyor acaba?
Bir kac madde siraladim ki bu maddeler sadece esnaf lokantalari icin gecerli degil. En pahali restoranda dahi corbanizdan kil, kirpik, sac cikabiliyor. Olabilir diyorum ama olmamali. Ya da orta sinif hos bir restoranin da temizligini gordugumuz kadariyla bilebiliriz. Ancak bunu kontrol etmesi gereken yetkililer olmali. 3 ayda bir, 6 ayda bir yani mekanlarin denetlenmesi lazim. Hatta fahri lokanta mufettisleri olsun, var mi?

Simdi bu yaziyi yazma sebebime geleyim; Calistigim yerin yakininda bir lokanta var. Yemekler ortada, gorup seciyorum. Lezzetli mi? Genel olarak hayir! Ama corbalarini seviyorum. Pilav da fena degil. Et ya da etli sebzeleri tercih etmedigimden geriye sadece sebze kaliyor. Bugun ogle yemeginde mercimek corbasi ve turlu siparis verdim. Corba fena degildi, biraz limonla eksittim tadini. Ancak turlu bir felaketti. 3 parca ici bosalmis patlican, kalin kilcikli fasulye, leziz bezelye, kabak, pismemis carliston, 1 parca kup domatese rastgeldim. Tabak doluydu tabi. Icinde et yok demislerdi ama eser miktarda kiyma parcaciklariyla karsilastim. Bu yaziyla icimi doktugumu belirtmek isterim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar