Recipe / Reçete 12: Puslu, kirli, yağmurlu bir pazar gününe sıcak sıcak poğaça...

Evimizin abur cuburcusu annemdir. Kekler, pastalar, kurabiyeler, tatlılar ondan sorulur. Keyifli ve puslu bu pazar günü kedinin miyavlaması, köpeğin havlaması eşliğinde babam poğaça yapalım dedi. Annemin defterlerini karıştırmaya alışık olduğundan mıdır nedir, babam hemen bir poğaça tarifi buldu. Tartımızda ölçe ölçe yaptık. Hemen paylaşıyorum:


500 gram un
250 gram tereyağı
20 gram kuru maya (2 paket)
2 tatlı kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
150 gram süt (3/4 su bardağı)

Ben tariflere bağlı kalmayı sevmem, kendim illaki müdahale ederim. O yüzden hamurunun ana malzemeleri dışında ihtiyacınız olan şey, ne isterseniz odur. İçine ne koyarsanız koyun...
Ben hamuruma dereotu ekledim. Babam bakla için yıkayıp, doğramıştı... Beyaz peynirli harcımıza da dereotu ekledik. Zeytinli poğaça, açma vs benim favorimdir kendim için 4 tane zeytinli harç hazırladım.
Şimdi, mayalı hamurumuzu biraz dinlendirmemiz lazım. 10 dakika yeterliymiş. Top top parçalara ayırıp bir 10 dakika da o şekilde dinlendirdim.

200 derecede 20 dakika pişirdim. Sonrasında hemen sıcak sıcak mideye indirdim. Üzerine çörekotu koydum. Klasik olmasının ötesinde ben çörekotuna bayılırım. Salatalara eklerim, bazı yemeklere de... Severim işte...





500 g flour
250 g butter
20 g instant yeast
2 tblspoon sugar
2 tea spoon salt
150 g milk


This is the recipe of my mother. She is the pastry chef of the house but this time it's dad's and my turn.

Here is the basic recipe for the dough. For the filling i prepare a mixture with fresh dill and mashed feta cheese.

After making the dough rest it for 10 minutes. Then, divide into egg size pieces and rest them 10 more minutes. So, your dough has waited for 20 minutes for fermentation.  Place the little piece of dough in your palm, press gently and add your filling then fold it like a half moon.

Bake for 20 minutes at 200 celsius... Don't forget to preheat your oven.

Yorumlar

Popüler Yayınlar