Recipe / Reçete 13: Basbasbasbasmati! Basmati

Bir süre önce babama Azeri bir hastası basmati pirinci getirmiş. Nasıl pişirmemiz gerektiğini de anlatmış:
Kaynar suya pirinci atıyoruz, pişince süzüyoruz. Üzerine kızgın yağ döküp yiyecekmişiz. Ya da öyle bir şeyler...
Ufak bir miktarla deneme yaptım; rezalet ötesi oldu. Sonra bir daha denedim, yine beğenmedim. Köpek maması olarak dönüştürüldü... En sonunda bugün neden şekilden şekile giriyorum ki dedim; bildiğimiz yöntemle pişirmeye karar verdim.

Herkes muhteşem kokusu olduğundan bahsediyor; yalan! Ya bize gelen kötü kalite, uyduruk basmati (gerçi torbasının üzerinde "top grade" yazıyor) ya da alışık olmadığım bir aroma... Ben de bu kokuyu hesaba katarak, biraz riske girerek basmatiyi lezzetlendirmeye karar verdim. Bu arada suyunu birazcık kaçırdım. Çünkü alıştığımız miktardan biraz daha su gerekiyor.

Hemen söyleyeyim, tadı harika oldu!

Şöyle ki, 1 bardak basmati pirinci için 1 soğanı doğradım, tereyağında kavurdum. Ardından 1 küçük boy pancarı rendeledim ve pirincimi ekledim... Sanırım 1 bardak pirince 2,5 bardak su yeterli... Ben 3 bardak koydum diye hatırlıyorum. Fıkır fıkır pişti. Adettendir, dibi tutan pilava bayılırım. Ocaktan almadan önce kökledim ateşi... :) (Bazen evdekilerin pilavına da çaktırmadan yapıyorum bunu!)

İnternetten edindiğim bilgilere göre, basmati pirincini zaten baharatlarla tatlandırmak gerekiyormuş. En son yaptığım pilav baharatlı olduğu için bu sefer farklı olması gerekiyordu.

Henüz akşam yemeğine ahali teşrif etmedi. Bakalım beğenecekler mi?!
Pancardan bıktılar ama bu sefer tadı gerçekten süper oldu!


After a few experience with Basmati Rice, i finally manage to cook a tasty one.

I parched 1 onion with butter. Add grated beet (small one) and a cup of basmati rice... Of course boiled water; 2,5 cup. I add 3 cups...

Yorumlar

  1. Ben severim basmatiyi. İranlıların pişirme yöntemi de dediğin gibi. Bilmem hiç pişirdin mi Elif? Dibine patates döşüyorlar, ama belli bir ölçüsü var, yani daha doğrusu haşlama süresi. Sanki bol kaynar suya atıp 5 dakika haşlayıp süzüyorsun? Öyle kalmış aklımda. Tencerenin dibine zeytinyağı koyup patatesleri dilimleyip diziyorsun, olabildiğince boşluk kalmayacak şekilde. Sonra pirinci tepeleme koyuyorsun, üzerine biraz tereyağ. Tencerenin üzerine bir tülbent örtüp kapağını sıkıca kapatıyor ve kısık ateşte (hiç su eklemeden) pişiriyorsun. Çok güzel oluyor. Bu pilavı Kars'ta da yapıyorlar, orada kuru üzümlü oluyor...

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım, ilginç... Epey de doyurucu olmalı... Sanırım önce bilen birinin elinden yemek lazım... Baharat vs ekliyor muyuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar