Okuma: "Mutfak Sırları" Anthony Bourdain

Anthony Bourdan'in  "Mutfak Sırları" kitabın alt başlığında  güzelce özetlenmiş "aşçılık dünyasından mahrem maceralar". 

Kitabı okuyalı uzun zaman oldu. Kitabın üzerine aşçılık eğitimi aldım. Kitabı tekrardan hatırlayınca, evet, aşçı olmak isteyenler için güzel bir popüler okuma.

Kitaptan rastgele bir alıntı:

".... Nihayet bir sote tavasını tutarken kendimi yaktım. 
Bir çığlık atıp tavayı fırlattım. Bir osso buco milanese siparişi yere saçıldı. Avucumdaki minik bir bölgenin kızarıp su topladığını gördüm. ... " sf. 37

Rastgelelerden seçtim, tabii ki de. Bunu seçme sebebim, benzer bir olayın başımdan geçmesi... Akşam servisinde, müşteriye gitmek üzere pişmiş kuzu külbastıları pass'a verirken, elimi yaktım ve fırlattım ve yere benim de siparişim yere saçıldı... Oluyor böyle şeyler...

Aşçı olmak istiyorsanız okuyun... Arada Türkiye farkını olduğunu da unutmayın!

anthonybourdain.net



Kitap kapağı: idefix.com








Yorumlar

Popüler Yayınlar