Maydanoz Soslu, Somonlu Fettuccine / Fettuccine with Salmon and Parsley Sauce


Yılbaşı ertesinde kuzenlerim bize gelecekti. Akşamdan kalmanın verdiği ağırlık geç kalkıyor insanın üzerinden... Bir de, nedense dolaplar bomboş, taze hiç bir şey kalmamış. Alışveriş işi evin küçüğüne düşüyor ve markete doğru yol alıyorum. Marketten dönüşte kasaba uğramayı düşünsem de, içten içe biliyorum ki bugün Pazar ve kasap kapalı... Marketin et reyonuna şöyle bir göz atıyorum, içime sinmiyor. Kıvırcık, maydanoz ve  makarna alıyorum ve kasapta şansımı denemek adına yolumu azıcık değiştiriyorum. Kapalı. Eve geliyorum, annem et almadığımı görünce kızıyor. Bir yandan fava yapıyor, diğer yanda da bir akrabamızın leziz tarhanasından çorba...  Derin dondurucuya bakıyorum, bir kaç parça somon dilimleri var, paketlemişiz... Hiç kullanasım yoktu ama aklıma restorandaki stajımda yaptıklarım doğrultusunda bir şeyler geliyor ve ben de hemen somonları çözdürmeye başlıyorum...
Bir paket fettuccine yani yassı makarnayı tuzlu suda haşlıyorum. Yaklaşık 8-9 dakika, istediğiniz kıvamı tadarak yakalayabilirsiniz.
Bir yandan yarım demet yıkanmış maydanozu iri saplarından ayırıp, bir miktar zeytinyağıyla blenderdan geçiriyorum. Zeytinyağını göz kararı koyuyoruz; maydanozları topak topak, birbirine geçmiş halinden kurtarıncaya kadar... Aslında bir nevi pesto sos gibi olacak.... Malzemeleri ve tadı farklı ama kıvamı aynı. İçine çok dolu olmayan bir avuç  ya da yarım avuç kadar fındık ve 2-3 diş sarımsak ekliyorum. Blenderda işleme devam ediyor ve en son tuz ve biber ekliyorum.
Sos hazır. Çözülmüş somonların derisini fileto bıçağı yardımıyla çıkarıyorum. Ardından somonlarımı küp küp doğruyorum.  Bir büyük kase kadar somon küplerimi sote tavasında  renkleri dönünceye kadar pişiriyorum. Yarım bardak kadar beyaz şarap ekleyip, çektiriyorum. 
Somonları, maydanoz sosuyla birlikte fettuccineye ekliyorum ve ta taaam!  Üzerine, dilerseniz biraz parmesan... Oldukça hafif. Yaz günü fettuccinesi... Kuzenimin sevgilisi beğenmiş, kuzenimden kendisine bunu yapmasını istedi. Okuyun da yapın bakalım!

One package fettuccine; boil in salty water.
Half  bunch of parsley, olive oil, hazelnut, 2-3 cloves of garlic, salt and pepper; put parsley into a blender and add olive oil until it gets like pesto sauce. Then,  add less than handful of hazelnuts and garlic... Salt and pepper it as you wish.
Make large cubes of salmon and sotee and add ½ cup of white wine and reduce it.

Bring all together and enjoy it. Parmesan is recommended.

Yorumlar

Popüler Yayınlar