Baharı Arapsaçıyla Karşılamak...







Bugün 21 Mart, Nevruz; yeni gün, yeni yıl. Bugün baharın başlangıcı olarak kabul edilen gün. Mutlu ve kutlu olsun...





 Baharın resmen başladığı bu sıcak ve parlak günde Yalıkavak tepelerinde karşıma çıkan rezene tarlacıkları günümü iyice güzelleştirdi. Rezene dediğim şey arapsaçı... Bugünlerde pazarda bulmak da mümkün.




Vahşi bir şekilde köküne sahip olmak istesem de, toprağa sıkı sıkı yapıştığından, bu girişimde başarılı olamadım. Şimdilik, bize yetecek kadar dereotu gibi görünen yapraklarından aldım.  Henüz pişirmedim. Sanırım soğan ve sarımsakla güzel bir zeytinyağlı yemek olarak pişecek. Başarılı olursam paylaşacağım.

Arapsaçlarıyla birlikte lavantalarda yerlerini almışlar. Lavanta da benim için önemli bitkilerdendir. Hemen iki kökü yerinden söktük. İçimizdeki vahşiliğin bir yerde ortaya çıkması gerekiyordu. Vahşilik dediğime bakmayın, hemen bahçeye ektik. Ne yazık ki İstanbul'daki bahçede lavanta yetiştirmede başarılı olamadık ama burada inanılmaz güzel oluyorlar.

Rezenelerin fotoğraflarını paylaşıyor, İstanbul'a döndüğümde rezeneyle ilgili bilgileri topluyor ve paylaşıyorum.






*Komşumuzun annesi otlardan anlıyor ve bu yabani cinsi tüketmememi söyledi.

Fennels growing on its own at the hills of Yalıkavak, Bodrum.

Yorumlar

  1. Tadını çıkar Bodrum'un!
    Yoğurt soruna nasıl yanıt verebileceğimi bilmiyorum. Katı yoğurt çoğu kişinin yapmak istediği bir şey olduğu için demek ki her şeyi doğru yapıyorsun diyeceğim. Biliyorum istediğin yanıt bu değildi ama... Afiyetle.

    YanıtlaSil
  2. Bodrum pek keyifli... Şimdi süt almaya gideceğim, yine denemiş olacağım. Bakalım aynı kıvam mı olacak!?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Nevruziye'niz hazir sn. E.E. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar