Nasıl böyle güzel yoğurt yapabiliyorum?

Başlıktaki soruda ciddiyim! Yaptığım şeylerle övünmekten hoşlanmam ama yaptığım yoğurt mükemmel oluyor. Mükemmel yoğurdun formülü nedir? Bunu çözmek istiyorum. Çünkü ileride bugün yaptığım yoğurt kıvamını yakalayamazsam çok üzülürüm. İnsanlar da şaşırıyorlar.

Sütü kaynatma şeklinden olabilir mi?
Sütü bir taşım kaynattıktan sonra kısık ateşte bir süre daha kalıyor.

Mayadan olabilir mi?
Kullandığım özel bir yoğurt yok. Bazıları süzme yoğurtla mayalayıp, yoğun kıvam elde ediyormuş!?

Mayaladığım ısı olabilir mi?
Ben ilk yoğurdumu mayalarken komşumuz geldi ve sütün yeterince soğumadığını söylemişti ama çok geç kalmıştı. Şu "parmak"la ısıyı ölçme olayı ne kadar güvenilir ki!?

Sütten olabilir mi? 
Sütümü aynı inekten alıyorum. Bugün ineği farklı bir kadın sağdı ve onun da dediğine göre ineğin cinsinden yoğurdu güzel olurmuş. İneğin cinsi "kara inek"miş... Yemle beslenmiyormuş. Doğal otlarla besleniyorlar ve sokaklarda geziyorlar. Ayrıca bu inek ilk defa doğum yapmış yani ilk kez süt veriyormuş.


Süte asla metal kaşık değdirmiyorum, evet çelik tencerede kaynıyor ama arada bir yaptığım karıştırma işleminde tahta kaşık kullanıyorum.

Yukarıda gördüğünüz danayla süt kardeşiyiz.




Merak ediyorum, neyi yanlış yapıyorlar da yoğurdun kıvamı sulu oluyor? 






7 Nisan tarihinde eklenmiştir:

Edindiğim bilgilere göre yoğurdu mayalayacağımız sütün ısısı yoğurdun kıvamını etkileyebiliyor. Ne yazık ki şehre dönüş yaparaktan, taze süte ulaşmam birazcık zor. Parmaklarınızı sıcağa alıştırın ve yoğurdunuzu öyle mayalayın! Bir de sütünüzü belirttiğim şekilde kaynatın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar