Zeytinyağlı Bıdık Kabak Yemeği

İzmir'den geçenlerde salatalıktan küçük kabaklar geldi. Yanında taze soğan, börülce, dereotu, biber vs. ile... Biz de öğle servisi için damağımıza yaraşır bir yemek yapıverdik.


Küçük küp olarak doğradığım soğanları kısık ateşte çevirdim. Biraz sarımsak ekledim. Kabakları atıverdim bütün bütün, bazılarının üzerinde çiçekleri de vardı, onları hiç almadım. Bir miktar küçük domatesi attım. Yine İzmir'den gelen kırmızı tatlı biberleri de ekledim. Tuzunu, şekerini de ayarladıktan sonra kısık ateşte tıngırdattım. Ateşten almaya yakın pişen domateslerin kabuklarını toplayıp, bütün bütün azıcık pişmesi için bir miktar daha küçük domateslerden ekledim. Ateşten alıp taze soğanı, fotoğraftaki gibi kocaman doğrayıp, dereotuyla  birlikte kabakların içine kattım. Bir porsiyona 4 adet kabak düşürdük. Ben ancak bir parça yiyebildim. Muhteşemdi! Umarım o kabaklar yine gelir, yine pişiririz ve doya doya yeriz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar