Uyduruk Fasulye Piyazı

"Akşam ne yesem?" sorusu aklımdan geçtiğinde, genelde yemek hazırlamaya üşeniyor oluyorum. Şu sıralar tohumlarıma sevgi veriyor, bir yandan da toprağı belliyor, her yeri bürümüş olan otları ayıklıyorum. O kadar çok işim var ki, altından nasıl kalkacağımı bilemiyorum. Diğer yandan bir takım projeler koşturmasıyla daralmalardayım. Bu tembellik ve bedensel işler bir arada olmuyor. İşte böyle zamanlarda derin dondurucuda stoklanmış minik minik torbalar içindeki hazineler beni çok mutlu ediyor. Son kalan 2 porsiyon haşlanmış kuru fasulye bu akşamın yıldızıydı. Niyetim biber salçalı kuru fasulye yapmaktı. Sonra vazgeçtim, biraz daha iç açıcı olsun istedim. Sonuçta uyduruk piyazı yapıverdim.

Bir adet soğanı "piyazlık" doğradım, zeytinyağında biraz çevirdikten sonra fasulyeleri attım, tuz ve sumakla birlikte biraz daha çevirdim. Ocaktan alınca kıyılmış maydanozu ekledim. Biraz daha zeytinyağı gezdirip, ılık ılık yedim...

"Ne yesem?" sorusu aklımdan geçerken, Marvin'in -köpeğim olur kendisi- mamasının bittiğini hatırladım. Neyse ki dondurucuda kuzu kemiği ve yedekte kendisi için alınmış makarnam vardı. Benden daha önemli olan şey onun yemeği olunca, tembelliğimin ne önemi kalıyor ki.... Beyfendinin kemikleri kaynatıldı; suyuna makarna, havuç ve elma eklendi...

Sonuç olarak günün şanslısı Marvin oldu. Uzun zamandır kendisine yemek hazırlamamıştım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar