Dondurma Zamanı: Vanilyalı Dondurma

Riva'dan süt buldum. Karşı komşum alıyormuş, tavsiye de etti... Denemek için 1 litre almaya niyet etmiştim ki 4 litre almış bulundum. Dondurma yapmak için epeydir süt arıyordum, ayağıma kadar geldi. Bir kısmıyla yoğurt mayaladım, birazıyla da "sonunda" dondurma yaptım. Zor değil ama biraz zahmetli. Bir gün önceden malzemeyi hazırlamak gerekiyor, ertesi gün son aşama oldukça kolay ancak son aşama için dondurma makinasına ihtiyacınız olacak. Yoksa, gerçekten zahmetli bir süreç, nasıl yapabileceğinizi söyleyebilirim ama ben hiç zor yolu denemedim. Eğer bir dondurma makinanız varsa ya da alma planları içindeyseniz çok lezzetli bir sonuç alacağınızın garantisini veriyorum. İlle de taze süt kullanmanızı öneriyorum, malzemeleriniz doğala ne kadar yakın olursa, çabalarınız o kadar değerli olacaktır, yoksa hazır dondurmadan ne farkı kalır ki?

1 litre süt
6 gram sahlep
200 gram şeker
8 yumurta sarısı
300 gram krema
1 çay kaşığı vanilya esansı


Sütü 100 gram şeker ve sahleple birlikte kısık ateşte kaynatıyoruz.

Yumurta sarılarını, krema ve kalan 100 gram şekerle kabarana kadar çırpıyoruz.

Sütlü karışımı yumurtalı karışımla dikkatle biraraya getiriyoruz. Süt sıcak olacağından, yumurtaları pişirecektir. Biraz ılınmasını bekleyebilirsiniz fakat bu arada sıcakta bozulabilir malzemeleri buzdolabında bekletmeniz sağlıklı olacaktır. Ya da yumurtalı karışımı kesilmemesi için azar azar, yedire yedire ekleyebilirsiniz.

Ekleme sürecinden sonra, kısık ateşte 1 dakika daha, biraz kıvamlanana kadar kaynatıyoruz. Ateşten alıp, soğuduktan sonra buzdolabında bekletiyoruz.

Bu arada dondurma makinanızın haznesini dondurucuya koymayı unutmayın.

1 gün ya da 1 gece bekleyen karışımı dondurma makinasında kıvam alana kadar çeviriyoruz, bu arada vanilya esansını ekliyoruz.


Karamelize veya taze şeftali ile sunmanızı öneriyorum.

Karamelize Şeftali 

1 şeftali
2 tatlı kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı tereyağı

Kabuğu soyulmuş şeftaliyi, küp şeklinde doğrayın. Tavada tereyağını eritin, şeftalileri ve şekeri ekleyip, ağdalaşıp, rengi dönene

kadar çevirin.Önceden yapıp, bekletebilirsiniz.



Çikolatalı dondurma için TIKTIK!

Yorumlar

Popüler Yayınlar