Sahte olabilir ama lezzetli ve kolay Pancake...

Bir tatil sabahını diğerlerinden farklı kılan şeylerden biri de kahvaltıdır. Gerçi ben kahvaltısız yapamıyorum, ölüyorum resmen... Bu sabah kahvaltı hazırlamaya üşendim, o yüzden sahte pancake yaptım kendime... Biraz züppece bir cümle oldu, sanki aşırı becerikliyim de üşenince pancake yapıyorum gibi algı oluşturuyor ama aslında öyle değil... Bezgin bir halde dolaba bakarken, "of ne yesem şimdi" diye düşünürken ve her sabah tercih ettiğim alternatifleri hazırlamaya üşenirken süt, un ve yumurta gözüme çarptı, üşengeçlik geçiverdi. Biraz müzik, biraz kedi ve biraz köpekle beraber her şey güzelleşti. Tarife geçelim artık belki yarın sabah siz de yaparsınız...



Buradaki önemli detay unun tam buğday olması, böylece rafine beyaz undan daha sağlıklı ve daha doyurucu olacak. Özellikle beslenmesine dikkat edenler masum bir kaçamak önerisi olarak değerlendirebilir.

1 yumurta
1 bardak süt
1 bardak un ( ortalama 110-120 gram)
1 tutam tuz

Bu karışımı çırpıyoruz, biraz dinlendirebilirseniz, 10 dakika kadar ne ala... Ya da ortalığı toplayana kadar dinlense yeter.






Krep tavasında ya da normal tavada bir parça tereyağı eritiyoruz. Tavanın tam ortasına 3-4 kaşık kadar hamur döküyoruz. Hamurunuz ince olduysa yani akışkanlığı daha fazlaysa krep gibi yayabilirsiniz ama istediğimiz kıvamdaysa zaten tavanın ortasında güzel bir yuvarlak şeklinde pişecektir. Elbette krepten daha kalın olması gerekiyor.

Altı kızarınca, hop, diğer yüzünü çevirin. Pişerken pıtır pıtır baloncuklar çıkarsa bu gayet normal bir reaksiyondur, doğru yoldasınız demektir. Yoksa da sorun yok. İki tarafı pişince bir tabağa alıp, tavayı ateşten çekip yeni partiyi koymaya devam ediyoruz. Tekrardan yağ eklemenize gerek yok.

Sonra en güzel reçelinizle, balınızla ya da peynirinizle yiyebilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar