Çikolatalı Limon Kurusu



Dün anneannem için trüf yaptım. Bir miktar çikolatamın artacağını biliyordum. Bu yüzden eve gelince hemen bir kaç limonu yıkadım, kuruladım, dilimledim ve fırında kuruttum.

Öncelikle kurutma kısmını anlatayım: İnce dilimlenmiş limonları, telin üzerinde dizdim. Altının açık kalması önemli. 80 - 100 derecede kapağı hafif açık bir şekilde 4-5 saat kadar kuruttum. Kurutma işlemi için tüm aşamalar çok önemli. Isı yüksek olursa pişmeye ve kızarmaya başlayacaktır ki ben kurutmaya sabah devam ettiğim için kapağı kapalı unuttum ve birazı hafif kızardı. Bunu istemiyoruz. Kapağı çoğunlukla açık tutmalıyız ki içerideki nem hızla dışarı çıkabilsin ve ısı yoğunluğu olmasın. Limonların sulu kısmının tamamen kuruması gerekiyor. Yapış yapış bir kıvam da istemiyoruz. Tüm bu aşamaları tamamladıktan sonra kurumuş ve soğumuş limonlarınız için çikolatalarınızı benmaride eritiyorsunuz. İster yarısını, ister tamamını çikolataya batırıyorsunuz ya da  benim gibi tek yüzeyini çikolatayla kaplıyorsunuz. 10 dakika kadar buzdolabından dinlendirip, oda sıcaklığına alıyorsunuz. Tamamen donduğundan emin olduktan sonra ağzı kapalı bir kapta saklıyorsunuz. Yağlı kağıt üzerinde çalışırsanız, çikolatanız daha rahat ayrılacaktır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar