Yer elmanızı nasıl alırsınız?

Papatyagillerden bir bitkinin kökü olan enfes bir sebzedir. Muhtemelen yetiştirmesi ve çoğaltması çok zor değil. En yakın zamanda yetiştirmeyi deneyeceğim.

Ailem, zeytinyağlı yemeğini yapmayı tercih eder. Küçükken, büyük bir önyargıyla yemez ve sevmediğimi iddia ederdim. Ailemden ayrı yaşamaya başladıktan sonra sevmediğimi sandığım, asla pişireceğimi düşünmediğim yemekleri özlemeye başladım. Sanıyorum, zihnimde, çocukluktan kalma bazı düşüncelerim kalıplaşmış ve dışına çıkmam için dürtülmem gerekiyor. Bir kaç yıldır belki de en sevdiğim yiyecekler, bu "sevmediğimi" sandıklarım oldu. Zaman zaman evde pişirilen bu yemekleri o zamanlar, özleme ihtiyacım da kalmıyordu demek ki... Benim yerime babam ya da annem zaten özlüyordu... Neyse, artık ben de özlüyorum ve uzun yıllardır birlikte olduğum erkek arkadaşım, bir kaç aydır da karı-koca resmiyeti kazandığım sevgilim, bu yer elmasını hiç ama hiç sevmiyor (idi). 

E, ne yiyeceğiz her akşam? Malum, ben 5 yıldır filan tavuk yemiyorum; bir süredir et de tüketmiyorum... Zeytinyağlı yer elmasını sevmedi, bey. Ondan vazgeçtik, şimdilik... Tatlı patatesi, sarı patatesi, kerevizi küp küp doğrayıp, zeytinyağı ve tuzla (bazen de baharatlarla) fırınlıyorum, çok seviyorum. Artık araya yer elmasını da aldım. Farketmeden yediğinde, bayıldı ve artık hep öyle istiyor. (Çorbalara da katıyorum! - kıhkıhkıh)

Bir de yer elmasının cips versiyonunu denedim. İnce ince dilimlenip, fırında çıtır çıtır olana kadar kızarıyor. 

Kabuklu ya da kabuksuz ince ince dilimleyip, büyük bir tepsiye çok da üst üste gelmeyecek şekilde dizin. Azıcık zeytinyağı gezdirip, tuz serpip 170-180 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin. 

İnanılmaz lezzetli ve sağlıklı bir yan yemek, atıştırmalık. 

Düşük kalorili bu sebze  potasyum, demir, kalsiyum, A ve C vitamini yönünden oldukça zengin. Az çalışan bağırsaklara da iyi geliyormuş. İnternette okuduğuma göre; metabolizmayı da hızlandırıyormuş ve  hatta haftada 2 gün tüketmek, 40 dakikalık yürüyüşe bedelmişmişmiş... Yersen! 

Gerçekten faydalı bir besin, bence mutfağınıza sokun. Çorbalara katabilir, fırınlayabilir, zeytinyağlı yemeğini pişirebilirsiniz. Etli nasıl olur bilemiyorum zira etli sebze yemeklerinden oldum olası pek hoşlanmam... 




Yorumlar

Popüler Yayınlar