Bir İran Lokantası: Asuman

İlk ve tek videomda İran'dan iki pilav pişirdiğimi görmüşsünüzdür... İran mutfak kültürünün en önemli besini de pirinç zaten... İstanbul sınırlarında tavsiye edilen ve ulaşılabilir tek bir mekana yönlendim. Asuman Turizm tarafından aynı isimle işletilen lokantada çalışanlar da İranlı, müşteriler de...
Mekana ilk girdiğimde, yabancılık çektim. Herkes Farsça konuşuyordu. Sanki İstanbul'dan, Türkiye'den ayrı bir mekana gelivermiştim. Bir miktar şaşkınlık ve coşkulu bir heyecanla diğer masalardaki tabaklara göz atmaya çalıştım; ne yiyorlar, ne içiyorlar diye... Sonunda garson geldi ve Farsça bilip bilmediğimizi sordu; bilmiyoruz. Menüden bir şeyler seçmeye çalıştık. Proje için kısıtlı vaktimin olması ve etobur olmamam  beni pilava yöneltse de, tavuklu bir şeyler sipariş verdim. Yokmuş,  garson da başka bir şey önerdi. Tavuk gelecek diye beklerden, güzelce pişmiş kuzu kol geldi. Nereden aklıma geldiyse, limon turşusu sordum, adamcağız limon dilimleri getirdi. Sonradan farkettim ki, limon turşusu Fas'ta tüketilir. Neyse... Ana yemekler sofraya konmadan, önüme koca bir tabak baklalı, dereotlu ve safranlı pilav geldi. Hemen tabağımın önüne ise kuzu kol... Pilavın ya da çilavın ana yemek olarak tüketildiği gayet net. Bir de sofraya bıçak gelmiyor; çatal ve kaşık. Zaten iyi pişmiş bir kuzu kol, kemikten çok kolay sıyırılıyor... Afiyetle yedik. Ardından İran'dan getirdikleri ürünlerin satıldığı bölüme geçtim. Heyecanla raflardaki her şeyi inceledim ve sonunda orta sınıf pirinç, sarımsak turşusu, kurutulmuş gül, kırık nohut aldım. Pirinç ve pilavlarla ilgili bilgiyi buradan ve buradaki videodan edinebilirsiniz. Dükkanda alışveriş yaparken karşılaştığım çok şeker İranlı aşçı Afzali Bey'in önerdiği çilav ve baklalı pilavı zaten biliyordum. Kendisi paket paket kırık nohut alıyordu. Özellikle tavsiye etti ve tarif etti. Ancak çat pat İngilizcesi ve sıcağın bulandırdığı kafa ile hafızamda pek bir şey kalmadı. Deneyeceğim, her ne kadar önümüzdeki 3 ay evin mutfağı bana çok uzak kalsa da...

Diyeceğim şudur ki, İran mutfağını merak ediyorsanız Aksaray'daki Asuman'a uğrayın. 

Yakında: Güllü Ayran! 


Yorumlar

Popüler Yayınlar